اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

ایران در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده است

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: امروز به‌ صورت صد درصد در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.

ایران در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، رستم قاسمی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر برگزار شد با درود به روح مطهر شهدای خرمشهر و شهید آزاده این منطقه، شهید تندگویان، اظهار کرد: دیروز ایران اسلامی شاهد دلاورمردی و شجاعت‌های مردم این منطقه در سنگرهای دفاع مقدس بود و امروز همین مردم در مرز و دیار خرمشهر در عرصه‌های اقتصادی جهاد گونه در تلاشند.

وی افزود: همین مردان باصلابت، شکوفایی و عمران بخش اقتصادی و صنعتی کشور را رقم زده و نظام و کشورمان را به جایگاه‌های متعالی‌ رسانده‌اند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: کارگران، مهندسان، مدیران شرکت‌های پیمانکار تأسیسات دریایی خرمشهر و همه و همه در این شهر دست در دست یکدیگر داده تا خرمشهر را به جهانیان بشناسانند.

وی بیان کرد: همه کسانی که در این شرایط سخت و دشوار تحریم و با وجود هوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا، مشکلات را به جان خریده و برای عظمت و خودکفایی کشور در تلاش هستند را باید تقدیر کرد.

* در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم

قاسمی همچنین عنوان کرد: کارهای در حال انجام و صورت گرفته در تأسیسات دریایی خرمشهر، بسیار پیچیده و طاقت‌فرساست، ما پیش از این برای ساخت و نصب سازه‌های دریایی از نیروها و امکانات خارجی‌ها استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: اما امروز به‌صورت صد در صد، در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.

وزیر نفت با بیان اینکه اما برخی کالاها همچنان از خارج از کشور وارد می‌شوند، گفت: امیدوارم به‌زودی همه مایحتاج و وسایل و امکانات مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور را با تولید ملی و داخلی خود برطرف کرده و نیاز به واردات را قطع کنیم.

وی اشاره کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امروز ابزار مورد نیاز حمل و نقل و نصب حوزه دریایی را در داخل کشور تولید و نیاز خود را به کشورهای خارجی از این لحاظ به صفر رسانده‌ایم.

* برای ساخت سازه‌های دریایی در خارج از کشور نیز آمادگی داریم

قاسمی خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می‌گویم که برای ساخت سازه‌های دریایی در خارج از کشور نیز آمادگی کامل را داشته و در این زمینه بدون هیچ تردیدی عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در موقعیت کنونی، صنعت نفت در وضعیت توسعه‌ای جدی قرار دارد، افزود: امروز در یاردهای شرکت‌های دریایی کشور 25 سکو در حال ساخت داریم و این امر نشان از قدرت و توان بالای اجرایی کار در زمینه ساخت سازه‌های دریایی است.

وزیر نفت تصریح کرد: این حجم گسترده از کار دریایی به‌طور همزمان در بخش‌های مختلف در حال اجرا بوده و البته برای پیشرفت و تکمیل باید از برنامه‌ریزی مطلوب و کارآمدی برخوردار باشند.

وی همچنین عنوان کرد: با این حجم عملیات، قطعاً گاز بیشتر، نفت مضاعف‌تر و درآمد مطلوب‌تری برای کشور به ارمغان می‌آید که علاوه بر بحث مالی سبب ایجاد اشتغال مؤثری می‌شود.

* "ما می‌توانیم" را به "ما توانستیم" تبدیل کرده‌ایم

قاسمی با بیان اینکه بنا بر آمارهای ارائه شده در تأسیسات دریایی خرمشهر هم‌اکنون افزون بر 4 هزار نفر به‌طور مستقیم در این مجموعه شاغل هستند، اظهار کرد: بر همین اساس، به‌طور حتم می‌توان گفت که بیش از 10 هزار نیرو نیز به‌صورت غیرمستقیم در بخش مرتبط در کشور مشغول به کار بوده و از مرز بیکاری خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی شعار "ما می‌توانیم" را به "ما توانستیم" تبدیل کرده و این امر نتیجه تلاش و همت و تعهد بخش‌های مختلف اجرایی در کشور است.

وزیر نفت در پایان با اشاره به اینکه در صنعت نفت، پالایشگاه، خطوط انتقال و ساخت سازه‌های دریایی بسیار پیشتاز عمل کرده‌ایم، افزود: مجموعه عظیم صنعت نفت با برخورداری از مدیران کارآمد و غیرتمند امروز به خودکفایی رسیده و تحریم‌ها را کمرنگ کرده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول