اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

ایران بزرگ‌ترین صادرکننده فرآورده‌های نفتی منطقه می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: تا سال 94 یک میلیون بشکه نفت خام به ارزش افزوده اضافه می‌شود و ما بزرگ‌ترین صادرکننده فرآورده در منطقه می‌شویم.

ایران بزرگ‌ترین صادرکننده فرآورده‌های نفتی منطقه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رستم قاسمی لحظاتی پیش در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران اقدامات صورت گرفته در صنعت نفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات مهم صورت گرفته در شرکت نفت برای قطع وابستگی و مقابله با تحریم‌هاست و در حال حاضر در وضع خوبی قرار داریم.

وزیر نفت با اشاره به تلاش متخصصان ایرانی برای طراحی و تجاری‌سازی تجهیزات صنعت نفت، بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از تجهیزات صنعت نفت در گذشته وارد می‌شد در حال حاضر با تلاش گسترده و همکاری واحدهای دانشگاهی و پژوهشی و نیروهای متعهد، بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را طراحی، تجاری‌سازی و آماده تولید کرده‌ایم و در آینده نزدیک به صادرکنندگان این تجهیزات می‌پیوندیم.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های مهم صنعت نفت عنوان کرد: تبدیل محصول، ارتقای کیفیت محصولات و تولید محصولات جدید از اولویت‌های مهم صنعت نفت و پالایش است.

قاسمی با تاکید بر تبدیل مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تا سال 94 ابراز داشت: تا سال 94 یک میلیون بشکه نفت خام به ارزش افزوده اضافه می‌شود و ما بزرگ‌ترین صادرکننده فرآورده در منطقه می‌شویم.

وزیر نفت با بیان اینکه تا چند سال پیش واردکننده فرآورده‌های نفتی بودیم اما امروز صادرکننده این محصولات هستیم، گفت: اگر روند واردات بنزین همچنان ادامه می‌یافت، امروز 35 میلیارد دلار باید برای آن هزینه می‌کردیم در حالی که امروز علاوه بر بنزین، جزو صادرکنندگان ‌در نفت گاز، ‌نفت کوره، نفت سفید و سوخت هواپیما شده‌ایم.

این گزارش حاکی است، صبح امروز با حضور رئیس جمهور طرح‌های بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول