اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نفت خبر داد

صدور دانش نفت به کشورهای مختلف جهان

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نفت گفت: امروز ایران اسلامی علاوه بر تولید و صادر کردن فراورده‌های نفتی درصدد صدور دانش نفت به کشورهای مختلف جهان است.

صدور دانش نفت به کشورهای مختلف جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روح‌الله تولایی ظهر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نفت آبادان که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در محل سینما نفت این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: از نظر شاخص‌های علمی کنونی تعداد پذیرفته شدگان مقاطع تحصیلی دانشگاه صنعت نفت از دیگر دانشگاه‌های کشور بیشتر است.

وی افزود: اگر بتوانیم تکنولوژی نفت را خود تولید کنیم می‌توانیم به بسیاری از یافته‌های صنعت نفت به صورت خودکفا دست یابیم.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه در کشور ما 26 سال بعد از استخراج نفت، دانشگاه صنعت نفت تأسیس شد، تصریح کرد: کشور ما از نظر ذخایر نفت و گازی در جهان رتبه اول را دارد.

وی اضافه کرد: این نعمت خدادادی و سابقه و پیشینه در زمینه نفت، ایران را نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس پیشروتر کرده است.

تولایی با اشاره به اینکه سابقه نفت در کشورهای دیگر به 30 سال هم نمی‌رسد، گفت: قدمت نفت کشورهای دیگر جهان نسبت به ایران بسیار کم و کوچک شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز وزارت نفت از خام فروشی نفت در حال جدا شدن است، افزود: با سیاست‌های مجلس همچنین وزارت نفت درصدد هستیم نفت را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

مشاور وزیر نفت ادامه داد: علاوه بر تولید و صادر کردن فراورده‌های نفتی درصدد صدور دانش نفت به کشورهای مختلف جهان هستیم.

وی با بیان اینکه در المپیاد علمی که در کشور قطر برگزار شد کشور ما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رتبه اول را کسب کرد، افزود: این امر نشان دهنده توانمندی‌های کشور ما در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی است.

تولایی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت و توانمندی‌های موجود در کشور کمال بهره را برد، گفت: امروز دیگر نفت فقط جنبه اقتصادی ندارد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: برخی از کشورهای اروپایی با اینکه از نعمت نفت بی‌بهره‌اند اما درآمد کشورشان امروز با درآمد حاصل از صنعت نفت کشور ما برابر است.

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت چون دانش مدام در حال به‌روز شدن است، افزود: کسانی که در عرصه نفت فعالیت می‌کنند با دانش روز آشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه بدنه وزارت نفت یک بدنه دانش‌محور است، گفت: پیرو تصمیمی که وزیر نفت گرفته کانون‌های تفکر جوانان در صنعت نفت تشکیل خواهند شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول