اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

روحانیت 12 برابر سایر اقشار در جنگ شهید دادند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل گفت: روحانیون مجاهد 12 برابر سایر اقشار و جمعیت شهدای دیگر شهید تقدیم انقلاب کردند.

روحانیت 12 برابر سایر اقشار در جنگ شهید دادند

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر به نسبت جمعیت محاسبه کنیم بیشترین شهدا در بین اقشار متعلق به روحانیون است.

کاملی‌فر افزود: روحانیون همواره در شرایط سخت و سنگین کنار مردم و شریک غم آنها بودند و خود میدان‌دار رزم و دفاع از اسلام هستند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانیون اردبیل با اشاره برگزاری کنگره شهدای روحانی در شهرهای مختلف ابراز داشت: نظیر کنگره اردبیل در شهرستان‌هایی که دارای روحانی شهید بودند برگزار می‌شود تا در این مناطق نیز عطر ایثار و شهادت و گذشت ایثار روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی پراکنده شده و بهتر تبیین شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از دو سال برای برگزاری کنگره استانی تلاش و زحمت کشیده شده و برنامه‌ریزی منسجمی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، افزود: کتاب علمداران عشق کتاب ویژه معرفی روحانیون شهید در 520 صفحه و به تیراژ 5 هزار نسخه چاپ شده که همزمان با برگزاری کنگره از آن رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانیون اردبیل با بیان اینکه عصر امروز نمایشگاه جلوه‌های ایثار در نگارخانه خطایی اردبیل گشایش می‌یابد، اضافه کرد: تولید تیزر، نرم افزار ویژه با عنوان زندگی شهدای روحانی و همچنین تهیه کتابچه‌هایی برای دانش‌آموزان در مدارس و دانشگاه‌ها با هدف آشنایی با مجاهدت روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی تدارک دیده شده است.

این مسئول در خصوص عنوان برنامه علمداران عشق نیز ابراز داشت: ما این نام را از علمدار واقعی دین و مکتب‌مان، مرد رشید میدان کربلا حضرت عباس (ع) گرفتیم که آن حضرت به تعبیر امام صادق (ع) دارای بصیرتی نافذ و عمیق بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل بیان داشت: به دلیل عشق و ارادت مردم دیار اردبیل به سقای کربلا ما این عنوان را برای شهدای روحانی که خود آنها نیز پرچمدار انقلاب و مکتب اسلام بودند برگزیدیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: عصر امروز بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور روحانیون ویژه‌ برنامه‌ای نیز در سالن ولایت اردبیل و در شب شهادت امام جعفر صادق، تدارک دیدیم تا هم تجلیلی از روحانیون ایثارگر و خانواده‌های شهدا شده و هم در این شب مراسم عزاداری و نوحه‌سرایی نیز برگزار شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول