اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد

بهره‌مندی 176 روحانی از امکانات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور از بهره‌مندی 176هزار و 299 روحانی کشور از خدمات رفاهی و معیشتی این مرکز خبر داد.

بهره‌مندی 176 روحانی از امکانات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی ظهر امروز در دومین نشست مشترک دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در سنندج‌ اظهار کرد: این مرکز با ارائه بیش از 13 خدمت متنوع با تمام توان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی و رفاهی طلاب و روحانیون کشور تلاش می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 176 هزار و 299 روحانی در سطح کشور از خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بهره‌مند هستند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: از جمع کل روحانیون و طلاب زیرپوشش این مرکز بیش از 14 هزار و 626 نفر را طلاب اهل سنت تشکیل می‌دهند و از این تعداد 3 هزار و 965 طلبه و روحانی کردستان هستند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: از سال 83 و به منظور بهره‌مندی روحانیون از خدمات بیمه تأمین اجتماعی اقدامات گسترده‌ای آغاز شد و هم‌اکنون 89 هزار و 127 خانوار زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: بیش از 68 هزار و 664 طلبه و روحانی در سطح کشور نیز از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند که 948 نفر از این تعداد را روحانیون و طلاب کردستان به خود اختصاص داده‌اند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از پرداخت مستمری به 14 هزار و 297 روحانی در سطح کشور خبر داد و افزود: خانواده‌های مرحومین، روحانیون بالای 60 سال و روحانیون و طلاب از کار افتاده از جمله اقشاری هستند که به آنان مستمری پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: علی‌رغم این خدمات ارائه شده به روحانیون معزز به جرأت می‌توان گفت که قشر روحانیت از مظلوم‌ترین اقشار جامعه به شمار آمده و حتی با خط فقری که سازمان‌های رسمی اعلام می‌کنند نیز خیلی فاصله دارند.

وی افزود: با هماهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نمایندگی مرکز خدمات امور روحانیون در استان کردستان دایر شده و این مرکز با تمام توان مشغول خدمت‌رسانی به طلاب علوم دینی در استان کردستان است.

در ادامه این جلسه نیز از خدمات 7 ساله حجت‌الاسلام محمدحسین قائم‌پناه مسئول مرکز خدمات امور روحانیون استان کردستان تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام مهدی قاسمی به عنوان مسئول جدید این مرکز معرفی شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول