اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

رشد 30 درصدی روحانیون مدارس کشور

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد روحانیون مدرس در سال 88-89، شانزده هزار نفر بوده که در سال 90-91 به 20 هزار و 500 نفر رسیده که این نشان از رشد 30 درصدی آن است.

رشد 30 درصدی روحانیون مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمید‌رضا حاجی‌بابایی در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: پیام رهبری در این اجلاس تکلیف ما را برای اجرای برنامه بیشتر مشخص و گام‌های ما را استوارتر کرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نماز بزرگترین هدیه خداوند به انسان است ادامه داد: نماز باعث رشد و آرامش بیشتر در زندگی می‌شود و با ذکر آن قلب‌ها آرامش می‌گیرد‌.

وی ارتقا نگاه عرفانی رسیدن به حقایق نماز را با رسیدن به الگوها امکان‌پذیر دانست و گفت: نماز تربیت جامعه را به سمت مومنان رشد یافته می‌برد.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به کتاب امام راحل افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وقتی در کتابش راز و رمزهای نماز را بر می‌شمارد و این سفر الهی را توصیف می‌کند از اسم اعظم خداوند رونمایی می‌کند و می‌فرماید اسم اعظم خداوند انسان است و انسان در انسانیت نمود می‌یابد و نماز انسان را به معنای واقعی کلمه یعنی انسانیت و تکامل می‌رساند.

وی ارتقا نگاه جامعه به نماز را یک رابطه خصوصی بین بنده و خداوند عنوان کرد و گفت: ذکر نماز ستایش و یا خواهش رجزهای از منیت نیست چراکه انسان به شدت به اصل خود تقرب می‌جوید.

حاجی‌بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که اگر از این منصب کنار روم امام جماعت دانشگاه می‌شوم افزود: این یعنی اقامه نماز و فرهنگ‌سازی آن در محیط فرهنگی و آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان جایگاه خانواده در مدل تربیت دینی اظهار کرد: در خانواده نماز باید قطب دینی کارها در خانه باشد و نماز باید اثرگذاری ملی، بومی و ... داشته باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در تحول بنیادی دنبال می‌کنیم بنا گذاشتن آموزش و پرورش بر آموزه‌های دینی، معنوی و توجه به تربیت دینی و نماز است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مقایسه مهم‌ترین فعالیت‌های معنوی آموزش و پرورش در سال 90-91 نسبت به سال 88-89 پرداخت و اظهار کرد: تعداد روحانیون مدرس در سال 88-89، شانزده هزار نفر بوده که در سال 90-91 به بیست هزار و 500 نفر رسیده که این نشان از رشد 30 درصدی آن است.

وی تعداد آموزشگاه‌هایی که نماز توسط روحانیون در آن قرائت می‌شود را 26 هزار و 910 مدرسه عنوان کرد این در حالی است که در دو سال گذشته این تعداد 23 هزار مدرسه بوده و  این نشان از رشد 17 درصدی دارد.

حاجی‌بابایی با بیان رشد 125 درصدی در احداث نمازخانه در مدارس کشور گفت: در سال 88-89، 894 نمازخانه داشته‌ایم که این آمار در سال 90-91 به دو هزار و 12 نمازخانه رسیده است.

وی رسیدن سرانه نمازخانه را از 18 سانتی‌متر به 32 سانتی‌متر عنوان کرد.

حاجی‌بابایی بهسازی و تجهیزات نمازخانه را 88 درصد بیان کرد و افزود: سرانه نماز از هزار 500 تومان به دو هزار و 500 تومان رسیده که رشد 80 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول 30 ساله فعالیت وزارتخانه آموزش و پرورش فقط تعداد 570 دار‌القرآن در کل کشور وجود داشت که در سال‌های اخیر این تعداد به 10 هزار مدرسه قرآن افزایش یافته است ادامه داد: این نشان این است که یک جنبش عمومی اجتماعی نسبت به فرهنگ نمازخوانی در جامعه ایجاد شده است.

حاجی‌بابایی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است که در آینده‌ای نزدیک تعداد پنج هزار قطب قرآنی در کشور وجود داشته و نگاه تمامی مدارس معمولی موجود در کشور به سمت مدارس قرآنی باشد.

وزیر آموزش و پرورش آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی را با رشد 85 درصدی عنوان کرد و گفت: در سال 88-89، این آمار 85 درصد بوده است.

حاجی‌بابایی پرداخت ایاب و ذهاب به ائمه روحانی را در سال 88-89، هجده میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ در سال 90-91 به 32 میلیارد تومان رسیده است و سه هزار و 250 نفر از دانش‌آموزان فعال در بحث نماز را به مشهد مقدس فرستاده‌ایم.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول