اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

یادمان شهدای روحانی فردا پرده‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس‌(ع) اردبیل گفت: فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و برگزاری کنگره شهدای روحانی، یادمان این شهدای گرانقدر در جنب مسجد میرزا علی اکبر اردبیل پرده‌برداری می‌شود.

یادمان شهدای روحانی فردا پرده‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر صبح امروز در آخرین جلسه هماهنگی یادواره شهدای روحانی در اردبیل اظهار داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی نقش علما و روحانیون در کنار سایر اقشار چشمگیر و حتی فراتر از انتظار بود به طوری که آنها علم و عمل را به هم آمیختند و در سنگر مجاهدت با تقدیم بیش از 4 هزار و 500 شهید در سطح کشور و 38 شهید در استان سرفراز اردبیل ادای دین و وظیفه کردند.

این مسئول ادامه داد: روحانیت در عرصه‌هایی که کشورمان نیاز به فداکاری داشته همواره در طی تاریخ برجستگی خود را نشان دادند و در میدان سخت جنگ هشت ساله نیز در کنار کار تبلیغ و هدایت امت به سوی رزم و شهادت و تقویت ایمان و اعتقادات سعی کردند خود نیز در میدان حاضر باشند.

وی اولین و اصلی‌ترین رسالت روحانیون را در جنگ هشت‌ساله بحث تبلیغ و ترویج دین و مبانی ارزش عنوان کرد و افزود:‌ در آن دوران مردم انتظار داشتند از زبان علما و روحانیون مسایل شرعی را شنیده و در عمل به آن پیش قدم شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل این وظیفه را نوعی پشتیبانی از جنگ و احساس مسئولیت در قبال ممانعت از آسیب‌های احتمالی یاد کرد.

این مسئول ابراز داشت: روحانیت تنها به تبلیغ اکتفا نکرده بلکه در سنگر رزم نیز در کنار مردان و زنان این دیار با روحیه شهادت‌طلبانه حاضر شده و لباس طلبگی را بر زمین گذاشته و جامه رزم به تن کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل افزود: فردا ساعت 8.5 صبح یادمان شهدای روحانی در کنار مسجد میرزا علی اکبر اردبیل پیش از مراسم رسمی پرده‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود 200 فیلم از زندگی شهدای روحانی تهیه شده و 20 عنوان برنامه فرهنگی و رسانه‌ای نیز برای این کنگره تدارک دیده شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل در پایان سخنان خود از طراحی و راه‌اندازی سایت علمداران عشق، سه مجموعه پوستر، همچنین برپایی نمایشگاه جلوه‌های ایثار و راه‌اندازی موزه شهدا به عنوان برنامه‌‌های جنبی اولین کنگره شهدای روحانی استان اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول