اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند حمایت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید از ابزارهای تشویقی برای مدیران مدارس و ارتقای آنها در راستای نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده کرد.

وی افزود: فلسفه آموزش و پرورش آموزش تعلیمات عمومی است و برای اجرای طرح‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی باید با ابزارهای روز مطالعه محیطی انجام و سپس عملیات آغاز شود.

فتح‌الهی با تاکید بر اینکه باید در نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی به آمارهای رسمی سرشماری جمعیت مرکز آمار در سال 90 تکیه کرد، اضافه کرد: در پالایش جمعیت بی‌سواد و باسواد و همچنین برنامه‌ریزی ریشه‌کنی بی‌سوادی باید آخرین آمار و اطلاعات مستند شود.

وی با بیان اینکه باید برای اطلاع‌رسانی، ‌تشویق و فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی از همه نهادها و ظرفیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها بهره برد، خاطرنشان کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغ برنامه‌های آموزش و پرورش هیچ مشکلی نیست البته باید همه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ریشه‌کنی بی‌سوادی در سال 91 با کمک همه دستگاه‌های مسئول اجرایی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در ادامه با انتقاد از اینکه حجم عظیمی از معلمان آموزش و پرورش از اطلاعات و فناوری روز دنیا بی‌بهره هستند، خاطرنشان کرد: در سطح وزارت آموزش و پرورش نیز وحدت رویه‌ای شده تا از افزایش حجم نیروی انسانی دیپلمه در معاونت سوادآموزی جلوگیری شود.

فتح‌الهی طرح اجرای ریشه‌کنی بی‌سوادی توسط مدیران مدارس در شعاع جغرافیایی مدرسه را نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان دانست و افزود: نظام ارجاع در سیستم مدیریتی موجب می‌شود تا ریشه‌کنی بی‌سوادی توسط مدیران مدارس با کندی مواجه شود و عملا از این طریق راه طولانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ابزارهای تشویقی برای مدیران مدارس و ارتقای آنها به منظور نهضت ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده کرد، بیان کرد: فلسفه آموزش و پرورش آموزش تعلیمات عمومی است و برای اجرای طرح‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی باید با ابزارهای روز مطالعه محیطی انجام و سپس عملیات آغاز شود.

وی در ادامه جلسه شورای آموزش و پرورش استان هشدارهای بهداشتی و سلامتی راجع به مشکلات قامتی و حرکتی دانش‌آموزان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: باید تدبیری مدیریتی اندیشیده شود تا همه پروژه‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش با قدرت به اتمام برسد چراکه این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی همچنین طرح استفاده شهرداری از فضاهای آموزشی و تفریحی مدارس در ساعات تعطیلی را خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: می‌توان این موضوع را با مدیریت میان‌بخشی به فرصتی برای بهره‌مندی شهروندان از امکانات مدارس تبدیل کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول