اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان قزوین:

ریشه‌کنی بی‌سوادی اولویت‌ مهم کشور است

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مسئله ریشه‌کنی بی‌سوادی و تلاش برای برقراری جامعه‌ای توسعه‌یافته و علمی بسیار اساسی و جزو اولویت‌های کنونی کشور محسوب می‌شود.

ریشه‌کنی بی‌سوادی اولویت‌ مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، رسول چگینی ظهر امروز در جلسه توجیهی مدیران و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، ضمن اشاره به شروع نهضت سواد‌آموزی در کشور اظهار کرد: مسئله ریشه‌کنی بی‌سوادی و تلاش برای برقراری جامعه‌ای توسعه‌یافته و علمی بسیار اساسی و جزو اولویت‌های کنونی کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: لزوم دعوت و ثبت نام از افراد کم‌سواد برای ادامه تحصیل و حل مشکل بی‌سوادی باید در برنامه‌های جاری اداره آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش قزوین با اشاره به افزایش سطح یادگیری و توجه بیشتر به این امر در نواحی مختلف تصریح کرد: امروز یکی از وظایف بسیار سنگین آموزش و پرورش در سطح کشور علاوه بر ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی تلاش برای گسترش عرصه‌های علمی و تربیتی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی است.

چگینی با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی در کشور از بدو پیروی انقلاب اسلامی همواره با جدیت و تلاش مضاعف دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: حاصل تمام کوشش‌ها و تلاش‌ها در این عرصه افزایش سطح افراد با سواد و آموزش دیده در سراسر کشور است.

وی حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های تربیتی مدارس را بسیار مهم و اساسی برشمرد و افزود: قطعا مدیران و فرهنگیان در مدارس کشور باید بدانند که دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری علوم مختلف نیازمند کسب معارف و فرهنگ اسلامی نیز هستند.

معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: در سال‌های گذشته با وجود برخی کمبودها و ناهماهنگی‌ها، تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب و چشمگیری در عرصه ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح استان قزوین صورت گرفته است.

چگینی اضافه کرد: در سال جاری قصد داریم تا با گسترش برنامه‌ها و طرح‌های خود در زمینه سوادآموزی زمینه تحقق این اهداف مهم را برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: امروز با توجه به نیاز کشور به دانشمندان و محققان کارآمد برای توسعه و عمران، دانش‌آموزان در مدارس به عنوان یک تکلیف مهم وظیفه دارند تا با تلاش بیشتر و یادگیری علوم مختلف زمینه‌ساز تحول و توسعه کشور قرار گیرند.

معاون سواد آموزی سازمان آموزش و پرورش قزوین با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در کشور در راستای پیشبرد اهداف نظام، عنوان کرد: لزوم بهره‌گیری از همه استعدادها و توانمندی‌های جوانان برای عمران و توسعه در کشور بسیار مهم و اساسی است.

چگینی در خاتمه با ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این معاونت و لزوم توجه و اهتمام جدی‌تر مدیران آموزش و پرورش برای برقراری جامعه‌ای علمی و ارتقا یافته اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همت هرچه بیشتر کارگزاران و مدیران کشوری زمینه حضور کشور در عرصه‌های مهم و تأثیرگذار دنیا فراهم شود.

در پایان این جلسه هر یک از مدیران نهضت سوادآموزی استان قزوین با ارائه گزارش مختصری از روند اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته آخرین برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای سال جاری تشریح کردند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول