اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

سال 92 زمان ریشه‌کنی بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: با طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده، بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی تا پایان سال 92 ریشه‌کن می‌شود.

سال 92 زمان ریشه‌کنی بی‌سوادی در آذربایجان‌غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این اداره ‌کل و اداره‌ کل امور عشایر آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: سوادآموزی یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی کشورها در جهان محسوب می‌شود و در ایران نیز این شاخص مورد توجه مسئولان مربوطه قرار دارد.

وی افزود: مسئولان حوزه آموزش و پرورش کشور بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سطح سواد در جامعه خود را موظف به رعایت اصول می‌دانند و تلاش مضاعفی برای همه‌گیر کردن امر آموزش دارند.

سمرقندی با اشاره به ادغام نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش در سال 89، بیان داشت: این طرح برای همدلی و همیاری بیشتر مسئولان در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی در جامعه شکل گرفت و امروزه شاهد نتیجه مطلوب آن در میان مردم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر در قالب طرح‌های آموزشی نهضت سوادآموزی کلاس‌های مختلف گذرانده‌اند که در همین راستا آذربایجان‌غربی دارای افزایش شاخص باسوادی در کشور بوده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای محقق‌شدن ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه، اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد تحقق آرزوی دیرین مسئولان آموزشی جامعه مبنی بر ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی باشیم.

سمرقندی با تقدیر از کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان به دلیل همکاری در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی گفت: امید است با توجه بیشتر ادارات دولتی و نهادهای مختلف شاهد ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی تا پایان سال 92 در آذربایجان‌غربی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در پایان اظهار داشت: با وحدت و همدلی قابل توجه میان نهادهای مختلف امید است شاهد بهبود وضعیت بی‌سوادی در سراسر استان باشیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول