اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20:

هر شهروند باید خود را به عنوان شهردار بداند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 گفت: اساس کار در شهرداری منطقه 20 بر این است که هر شهروند خود را به‌عنوان شهردار بداند و برای شهر دلسوزی کند.

هر شهروند باید خود را به عنوان شهردار بداند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی با حضور در دومین نمایشگاه محیط زیست شهری در بوستان ولایت با حضور در غرفه سامانه نظارت همگانی 1888 با تعدادی از شهروندان ملاقات و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

بابایی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه اساس کار در شهرداری منطقه 20 بر این است که هر شهروند خود را به‌عنوان شهردار بداند و برای شهر دلسوزی کند، گفت: فرهنگ‌سازی در بین شهروندان که خود را برای آبادانی شهر مسئول و در سود و زیان‌های شهر سهیم بدانند حائز اهمیت است و شهرداری منطقه 20 در راستای سیاست‌های کلان شهرداری تهران، از طریق آموزش شهروندی برای ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان گام‌های موثری را برداشته است.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر اینکه قبل از رواج فرهنگ تفکیک زباله باید میزان تناژ زباله تولیدی کاهش یابد، اظهار داشت: فرهنگ کاهش میزان زباله باید از منازل و خانم‌های خانه‌دار آغاز شود که در همین زمینه از سوی حوزه‌های اجتماعی، امور شهری و اداره بازیافت با تشکیل کارگروه‌های مختلف، آموزش‌های چهره به چهره در منازل و واحدهای تجاری و همچنین استقرار کانکس‌های بازیافت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست صرفاً در تفکیک زباله از مبدأ به مقصد خلاصه نمی‌شود و ساماندهی آب‌های سطحی، جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی، امحای تبلیغات غیر مجاز شهری را از جمله اقدامات موثر در حفظ محیط زیست خواند و تصریح کرد: به‌منظور رسیدگی به این معضلات با هماهنگی کلیه ادارات منطقه کمیته‌ای تشکیل شده است.

بابایی به سر ریز شدن 75 درصد آب‌های سطحی شهر تهران به این منطقه اشاره کرد و افزود: منطقه 20 نسبت به تعبیه و ساماندهی کانال‌های آب‌های سطحی به منظور جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و مهار سیلاب اقدام کرده است.

این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم شهردار منطقه و قائم مقام شهرداری منطقه 20 از غرفه‌های محیط زیست، گل و گیاه، فضای سبز، سلامت، بازیافت، آموزش شهروندی و شهریاران جوان این منطقه در نمایشگاه محیط زیست شهری بوستان ولایت بازدید کردند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول