اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان خبر داد

رونمایی از 12 جلد کتاب کودکانه با مفاهیم شهروندی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: با هدف فرهنگ‌سازی از 12 جلد کتاب کودکانه با مفاهیم شهروندی رونمایی شد.

رونمایی از 12 جلد کتاب کودکانه با مفاهیم شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، مهدی بقایی با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف کاهش ترافیک و گسترش فرهنگ صحیح استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شش جلد کتاب داستان با محوریت اتوبوس در اصفهان رونمایی شد.

وی افزود: در این مجموعه 6 جلدی که توسط کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان برای گروه سنی «ب» تألیف و منتشر شده است، مفاهیمی نظیر استفاده از اتوبوس به جای وسایل نقلیه شخصی، نگه‌داری از اتوبوس و حفظ زیبایی آن، ‌بکارگیری صحیح کارت‌بلیت و قوانین سوار و پیاده شدن در ایستگاه‌ها در قالب داستان به کودکان آموزش داده می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ادامه داد: «اتوبوس آرام با بچه‌های ساکت»، «اتوبوس با راننده مهربانش»، «بچه‌ها ایستگاه!»، «اتوبوس سالم با بچه‌های مؤدبش»، «دوستی اتوبوس با جیرجیرک» و «بچه‌های مؤدب با کارت بلیت» عناوین این مجموعه داستان 6 جلدی بوده که هر یک با تیراژ 5 هزار نسخه در شهریورماه 91 به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه داستانی از ابتدای مهرماه سال جاری در دبستان‌ها و مراکز پیش‌دبستانی شهر اصفهان به طور رایگان توزیع می‌شود.

بقایی هم‌چنین از رونمایی 6 جلد کتاب رنگ‌آمیزی نیز با موضوعات بازیافت، حمل و نقل، ترافیک، حفظ محیط زیست، آتش‌نشانی و آثار تاریخی خبر داد و گفت: این مجموعه که هر جلد آن در 24 صفحه و با تیراژ 5 هزار نسخه منتشر شده است، می‌کوشد مفاهیم متنوع شهروندی را از طریق رنگ‌آمیزی و به شکلی جذاب به گروه سنی «الف» آموزش دهد.

وی افزود: این مجموعه رنگ‌آمیزی «فسقلی و فلفلی» نام دارد که جلد نخست آن با موضوع آثار تاریخی به دو زبان عربی و انگلیسی در ماه گذشته منتشر و در برخی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان توزیع شد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: پنج جلد باقی مانده از این مجموعه در شهریورماه جاری منتشر شده و به زودی در پایگاه‌های اوقات فراغت شهر اصفهان توزیع می‌شود.

گفتنی است، این دو مجموعه کتاب در قالب «سند هم‌افزایی کلان‌شهرها» در اختیار شهرهای دیگر و مراکز استان‌های کشور قرار خواهد گرفت تا به چاپ و توزیع آن در میان خردسالان و کودکان بپردازند.

انتهای پیام/ز30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول