اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین:

زباله‌های عفونی مراکز درمانی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین با اشاره به مضرات زباله‌های پزشکی گفت: زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

زباله‌های عفونی مراکز درمانی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید ابوالفضل قاسمی ساعتی پیش در نشست ساماندهی زباله‌های تولیدی مراکز درمانی که به میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین و با حضور مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین و بیمارستان شهدای 15 خرداد و شهید محمد مفتح ورامین برگزار شد، اظهار داشت: بی‌خطرسازی، جمع‌آوری بهداشتی، دفع و دفن زباله‌های عفونی شهر ورامین نیازمند مدیریت صحیح توسط مراکز تولیدکننده است.

معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین زباله‌های عفونی را از جمله معضلات شهری ورامین برشمرد و افزود: زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی این سازمان در زمینه حل این معضل شهری گفت: بر اساس قانون، بی‌خطرسازی، جمع‌آوری بهداشتی، دفع و دفن بهداشتی زباله‌های عفونی مراکز درمانی دولتی و خصوصی بر عهده خود مراکز تولیدکننده بوده و مدیریت و حل این معضل شهری، نیازمند برنامه‌ریزی واحد و اتخاذ و اجرای تصمیمات کارشناسی متمرکز است.

قاسمی خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد در صورت هماهنگی و همکاری دستگاه و سازمان‌های اجرایی همانند شبکه‌های بهداشت و درمان، حفاظت محیط زیست، سازمان نظام پزشکی و تامین اجتماعی، اجرای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی تولیدی از سوی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی و طرح جمع‌آوری بهداشتی و دفع و دفن آن را با دریافت هزینه‌های مربوطه مدیریت و به‌صورت صحیح و متمرکز اجرا کند.

معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین در پایان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، در این جلسه مقرر شد در راستای تضمین سلامت شهروندان و کاهش معضلات زندگی شهری و شهروندی، منبعد همه مراکز درمانی و بهداشتی همچون درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و ... قبل از دریافت مجوز بهره‌برداری، از طریق شبکه بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی برای هماهنگی و عقد قرارداد جمع‌آوری پسماندهای تولیدی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ورامین معرفی شوند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول