اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد

اقامه نماز جماعت در 70 درصد مدارس خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: کارشناس اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در یک‌هزار و 200 آموزشگاه استان نماز جماعت اقامه می‌شود که این تعداد 70 درصد آموزشگاه‌های استان را شامل می‌شود.

اقامه نماز جماعت در 70 درصد مدارس خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اکبری صبح امروز در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان درمیان که در آستانه مبارکه بی‌بی صاحبه روستای نوزاد برگزار شد، ‌اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و 200 امام جماعت وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس را بر عهده دارند که از این تعداد 340 نفر روحانی و مابقی فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 80 نشست دینی برای ارتقای بنیه مذهبی و اعتقادی دانش‌آموزان استان خراسان‌جنوبی برگزار شده است، ادامه داد: در سال 90 جشن تکلیف قریب 5 هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی استان برگزار شد.

کارشناس اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از توزیع قریب 6 هزار جلد کتاب با موضوع مرجع‌شناسی بین دانش‌آموزان مکلف استان خبر داد و تصریح کرد: 7 هزار فرهنگی استان در آزمون اسرار نماز که در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری برگزار شد، شرکت کردند.

اکبری با بیان اینکه تاکنون جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر شهرستان‌های قاینات و درمیان برگزار شده است، عنوان کرد: برگزاری جشن تکلیف در اماکن مقدس و حرم امامزادگان تأثیر بسزایی بر دانش‌آموزان دارد.

وی تأکید کرد: علاوه بر برگزاری جشن تکلیف باید پس از آن برنامه‌های یادآوری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا آنان مسائل شرعی را به خوبی بیاموزند و آن را فراموش نکنند.

کارشناس اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: نقش اولیا و مربیان و نهادهای اجتماعی در این امر غیرقابل انکار است و اولیا با رفتار و گفتار و اعتقادات خود ریشه‌های دین را در فرزندان خود تقویت می‌کنند.

وی گفت: همچنین نهادهای اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز باید با برنامه‌ریزی درست احکام دین و شریعت را در وجود دانش‌آموزان نهادینه کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول