اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاور آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای طرح همیار مشاور در مدارس خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اجرای طرح همیار مشاور در مدارس استان خبر داد و گفت: وجود مشاور در دوره راهنمایی و دبیرستان اجباری است البته این قانون از قبل نیز بوده است.

اجرای طرح همیار مشاور در مدارس خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیروس سورگی ظهر امروز در جمع مشاوران مدارس استان اجرای این طرح را در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان عنوان کرد.
وی افزود: وجود مشاور در دبیرستان اجباری است و امسال نیز بر وجود مشاور در کلیه مقاطع از سوی وزارتخانه تاکید شده است.
رئیس گروه مشاور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به بیان جزیئات این طرح پرداخت و گفت: در این طرح افراد مستعد تحت آموزش قرار می‌گیرند تا از ظرفیت این افراد به نحو احسن استفاده شود.
سورگی ادامه داد: اجرای طرح بهداشت روان و معرفی مشاغل توسط مشاوران در مدارس در دستور کار قرار دارد تا در سال‌جاری اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در سال‌جاری شاهد اجرای طرح پرونده مشاور مدرسه بودیم که می‌تواند کمک زیادی در راستای جمع‌بندی اطلاعات مشاوره‌ای دانش‌آموزان داشته باشد.
رئیس گروه مشاور تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شاهد ایجاد نگاه جدیدی به حوزه مشاوره در وزارت آموزش و پرورش هستیم، افزود: در وزارت آموزش و پرورش یک نگاه علمی و مثبت به مشاوره ایجاد شده است که امیدبخش است.
سورگی از تغییر زمان برگزاری آزمون شفاهی مشاوره در مدارس خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود این آزمون در هفت بهمن‌ماه برگزار شود که این زمان تغییر کرده است.
 
*درس برنامه‌ریزی از سال آینده در مدارس اضافه می‌شود
وی افزود: هم‌چنین قرار است از سال آینده یک ساعت درسی تحت عنوان برنامه‌ریزی برای مشاوران در نظر گرفته است تا مسائل آموزشی و پیشگیرانه در این زمینه به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول