اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

هوشمند‌سازی 250 آموزشگاه خراسان‌جنوبی در راه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اختصاص و تامین اعتبار به میزان 3 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس هر استان خبر داد و گفت: هوشمند‌سازی 250 آموزشگاه خراسان‌جنوبی در راه است.

هوشمند‌سازی 250 آموزشگاه خراسان‌جنوبی در راه است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسن صلاحی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش نهبندان اظهار داشت: بعد از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آن رشد و تحول مورد قبول همگانی در آموزش و پرورش ایجاد نشده بود که با تاکید مقام معظم رهبری و تاکید بر اجرای طرح تحول بنیادین امروزه این نهاد در حال متعالی شدن است.
وی با بیان اینکه طرح تحول بنیادین چراغ راه تعالی، کسب دستاوردهای بزرگ و موفقیت‌های روزافزون آموزش و پرورش محسوب می‌شود، تصریح کرد: این طرح آموزش و پرورش را از حالت ایستایی به حالت شتاب سوق می‌دهد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت همه جانبه نظام و انقلاب، همگان باید در برابر طرح تحول بنیادین و تاکیدات رهبری در این راستا توجه جدی داشته و احساس مسئولیت کنند.
صلاحی اذعان داشت: طرح تحول بنیادین که امروز در آموزش و پرورش مورد اجرا قرار گرفته طرحی است که از 22 سال گذشته روی آن کار می‌شود و در 15 جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با آن کار کارشناسی و تخصصی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پشت کلمه تحول بنیادین هزاران کار و مفهوم قرار دارد، افزود: آموزه‌های دینی، روایات و احادیث اولیا خداوند، منش و سیره ائمه اطهار(ع)، سفارشات معمار کبیر انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در متن و محوریت این طرح قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: سند چشم‌انداز 20 ساله آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول علمی کشور در طرح تحول بنیادین تدوین و طراحی شده است.
صلاحی از فعالیت 107 مدرسه قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 9 مدرسه تخصصی قرآن در خراسان‌جنوبی به فعالیت مشغول هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 10 فضای قرآن‌آموزی در استان برای آموزش قرآن تشکیل و در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این اقدامات و فعالیت‌ها در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآن و قرآن‌آموزی و به منظور تحقق اهداف عالیه طرح تحول بنیادی در این نهاد انجام شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام 14 هزار دانش‌آموز استان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم(نور) خبر داد و افزود: تاریخ ثبت‌نام دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در این طرح تا پایان دی‌ماه جاری است و تلاش می‌کنیم تا مهلت ثبت‌نام در این طرح را تمدید کنیم.
صلاحی یادآور شد: تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار داشته و دارد تا مشکلات و دغدغه معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت خراسان‌جنوبی برطرف شود.
وی تصریح کرد: امسال اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کار تعداد 690 نفر از نیروهای خدماتی را تعیین‌تکلیف کرده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ایجاد مجتمع‌های آموزشی شهری و روستایی، یک شیفت شدن مدارس و هوشمندسازی مدارس از دیگر اقدامات این نهاد در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های طرح تحول بنیادین است.
صلاحی از اختصاص و تامین اعتبار به میزان 3 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس هر استان خبر داد و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان در راستای هوشمندسازی مدارس تعداد 250 آموزشگاه را در برنامه و در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار داشت: تاکنون طرح سباح و بیمه طلایی بازنشستگان و شاغلین این نهاد به خوبی در سطح استان انجام و در حال انجام است.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول