اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

اقامه نماز اول وقت در مدارس جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت مباحث قرآنی، این مباحث باید در مدارس استان جدی گرفته شود.

اقامه نماز اول وقت در مدارس جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده بحث مدارس قرآنی و اجرای طرح 6-3-3 از مهم‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است که باید مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید در مدارس افزود: تا پایان تیرماه تمام ثبت‌نام‌ها باید در مدارس انجام شده باشد.

نواختن زنگ‌های اضافی در مدارس باید حذف شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به نواختن برخی زنگ‌‌های اضافی در مدارس استان اشاره و تصریح کرد: در سال آینده فقط سه زنگ اول مهر، روز دانش‌آموز و 12 بهمن در مدارس نواخته می‌شود.

معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به برگزاری آزمون استعداد و سلامت روانی دانش‌آموزان اول متوسطه مدارس استان گفت: نتیجه این آزمون در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مؤثر است.

محمدباقر سورگی برگزاری آزمون‌های نوین مشاوره‌‌ای، شرکت در همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری نمایشگاه استانی معرفی مشاغل و برگزاری کارگروه هفته بهداشت و روان را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال گذشته دانست.

کمبود زمان برای فعالیت‌های قرآنی از آسیب‌های مدارس است

معاون پرورشی آموزش و پرورش فردوس نیز در این جلسه کمبود زمان برای فعالیت‌های قرآنی در مدارس را یکی از آسیب‌های مدارس عنوان کرد و گفت: قرآن باید در مدارس نهادینه شود.

محمود عابدینی کمبود زمان و نیرو را از آسیب‌های مدارس در زمینه فعالیت‌های قرآنی دانست و ادامه داد: در برخی از مدارس به دلیل کمبود نیرو از نیروهای غیر متخصص در زمینه فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند که این امر یک آسیب است.

وی حضور روحانیان در مدارس را بسیار مؤثر دانست و افزود: این حضور باید به صورت متوالی ادامه یابد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فردوس حضور مشاوران مذهبی در مدارس دخترانه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باید در مدارس پسرانه نیز باید مورد تاکید قرار گیرد.

اقامه نماز اول وقت در مدارس جدی گرفته شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش بیرجند نیز بر جدی گرفتن نماز اول وقت و پخش مستقیم اذان در مدارس تأکید کرد.

رمضان زحمتکش با اشاره به برخی ناهماهنگی‌‌ها برای حضور روحانیان در مدارس گفت: اگر حضور روحانیان در ایام محرم در مدارس برنامه‌ریزی شود بازدهی بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 35 روحانی در مدارس دخترانه استان حضور داشته‌اند، افزود: این موضوع در مدارس پسرانه نیز باید بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بیرجند با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های استان گفت: در بیشتر برنامه‌ها ما رسانه‌ها را دعوت کرده‌ایم اما هیچ انعکاسی از آن جلسه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول