اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد

ارسال 300 اثر به همایش شعر عاشورایی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از ارسال 300 اثر به دبیرخانه همایش شعر عاشورایی که در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر استان برگزار شد، خبر داد.

ارسال 300 اثر به همایش شعر عاشورایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند علیرضا موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش شعر عاشورایی که در محل سینما بهمن بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: از میان 300 اثر ارسالی 200 شعر مربوط به فرهنگیان و 100 شعر نیز از طرف دانش‌آموزان استان ارسال شده است.
وی تصریح کرد: واقعه عاشورا را می‌توان از رهیافت‌های گوناگون مورد بررسی و کنکاش قرار داد که نخستین رهیافت دنیاگرایانه آن که در کتب اهل سنت دیده می‌شود تاکید بر شکست ظاهری امام حسین(ع) و آوارگی خاندانش دارد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: یک رهیافت دیگر در مورد این واقعه از دید عاشقانه و صوفیانه است که براساس آن قاتلان امام حسین(ع) سبب شدند این امام همام به لقاءالهی برسد و این کار خوبی است.
موسوی‌نژاد اظهار داشت: عده‌ای دیگر نیز معتقد هستند که قیام امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی است یا در درجه بعدی یک صلح شرافتمندانه برای امام و درجه سوم نیز شهادت مطرح است.
وی تصریح کرد: عده‌ای نیز با نگاه مسیحانه به این واقعه نگاه می‌کنند که از منظر این دیدگاه امام حسین(ع) به شهادت رسید تا کفاره گناهان ملت باشد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: این در حالی است که تنها دلیل قیام عاشورا احیای اسلام ناب محمدی(ص) است و این رسالت عظیم این امام همام است.
موسوی‌نژاد به تاریخ شعر و ادب عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: خود واقعه عاشورا با شعر و رجز همراه است و بعد از آن نیز این واقعه عظیم در هنرهای آوایی و نمایشی که بهترین شکل آن تعزیه است، ظهور یافت.
 
* شعر عاشورایی از ظهر عاشورا ثبت و ضبط شده است
وی اظهار داشت: امروز شاهد اوج این حماسه با پیروزی انقلاب اسلامی به دست معمار بزرگ انقلاب هستیم که اشعار ماندگاری در طول تاریخ شعر و ادب این سرزمین در مورد این واقعه سروده شده است.
در پایان این مراسم از نفرات برتر این همایش در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان تقدیر شد.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول