اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد جنوب کرمان اعلام کرد

تقویت فرهنگ بومی هدف جشنواره گویش‌های محلی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جشنواره شعر و گویش‌های محلی جنوب کرمان با هدف تقویت فرهنگ بومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.

تقویت فرهنگ بومی هدف جشنواره گویش‌های محلی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، بهرام مسلمی‌مهنی صبح امروز در جشنواره شعر و گویش‌های محلی استان کرمان اظهار داشت: جنوب کرمان شاهد برگزاری جشنواره‌ای است که جاودانگی و فرهنگ غنی خود و اندیشه پاک و زلال شاعران متعهد را به رخ عصر ارتباطات می‌کشد.

وی با بیان اینکه یک مبارزه فرهنگی در عرصه جهانی آغاز شده است، افزود: این جشنواره را می‌توان اصلی‌ترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی نامید و با این اقدامات در راستای تقویت باورها و ارزش‌های خود گام می‌نهیم.

مسلمی‌مهنی تصریح کرد: تقویت ارزش‌ها و باورها یکی از اقدامات اصلی در مبارزه با تهاجم فرهنگی است که به تسخیر فرهنگ خودی پرداخته و به نوعی فرهنگ غرب را جانشین آن کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز هنرمندان در هر یک از رشته‌ها راه خود را در تقویت باورها و ارزش‌ها انتخاب کرده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم که مجموعه شعر و هنر یک جا جمع شدند و برای جاودانگی فرهنگ غنی جنوب تلاش می‌کنند.

مسلمی‌مهنی با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره تقویت فرهنگ بومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است، اظهار داشت: جشنواره شعر و گویش‌های محلی جنوب کرمان در دو مرحله برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: مرحله اول در شهرستان‌ها برگزار شد و نفرات برتر آن به این جشنواره معرفی شدند که از بین شرکت کنندگان سه نفر به عنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، این جشنواره با حضور شاعران گویش‌های محلی استان به مدت دو روز در جیرفت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول