اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری ملی استان زنجان:

قرآن نقش مهمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: قاری ملی استان زنجان گفت: تمسک به قرآن نقش مهمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی دارد.

قرآن نقش مهمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی دارد

سیدرضا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در زندگی خود همیشه مدیون قرآن و راهبردهای آن هستم.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز که در آن زندگی می‌کنیم با تهاجمات فرهنگی، جنگ نرم و تهاجمات رسانه‌ها روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: انسان‌های زیادی امروزه دچار سرگردانی می‌شوند که انس با قرآن یک توفیق بزرگ الهی برای آنها محسوب می‌شود.

قاری ملی استان زنجان با بیان اینکه در محضر قرآن بودن برای وی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات است، اضافه کرد: قرآن همچون امداد غیبی همیشه همراه وی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن حیات‌بخش است و هرگز کهنه نمی‌شود، ادامه داد: قرآن کلام الهی و اقیانوسی به شمار می‌رود که هر کسی به اندازه ظرفیت خود از آن بهره می‌برد.

حسینی با بیان اینکه جلسات مختلفی به عنوان محافل انس با قرآن در استان زنجان برگزار می‌شود که احساس انسان قبل و بعد از تلاوت آیات الهی غیرقابل توصیف می‌شود، تصریح کرد: قرآن آثار معجزه‌آسا و عجیبی دارد که بسیاری از مشکلات انسان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قاریان و حافظان قرآنی به برکت قرآن کریم از موفق‌ترین افراد در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شوند، یادآور شد: در حال حاضر چهره‌های علمی زیادی وجود دارد که حافظ یا قاری قرآن نیز هستند.

قاری ملی استان زنجان با بیان اینکه افرادی که با قرآن انس گرفته‌اند و آن را تلاوت می‌کنند همیشه برای عمل به آن تلاش می‌کنند، افزود: قرآن مجموعه‌ای از دستورات الهی است که عمل به آن سعادت را برای انسان رقم می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه خدا را شاکر هستم که سرگردانی‌هایی که برخی‌ها دارند را در زندگی خود تجربه نکرده‌ام، ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن سبب برخورداری از معارف قرآنی و درک آنها می‌شود.

حسینی با بیان اینکه چیزهای زیادی در قرآن وجود دارد که انسان آنها را نمی‌داند، یادآور شد: محافل انس با قرآن و تلاوت و عمل به آن سبب می‌شود که  انسان با این معارف حتی به اندازه ذره‌ای آشنا شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول