اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان

یک درصد سهم تسهیلات توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 350 میلیارد و 189 میلیون تومان سهم استان از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی است که تاکنون تنها 340 میلیون تومان معادل کمتر از یک درصد آن به 11 طرح پرداخت شده است.

یک درصد سهم تسهیلات توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد شنبه‌شب در جلسه شورای توسعه بخش کشاورزی کردستان در سالن دولت استانداری با اشاره به ثبت 4 هزار و 131 طرح در سامانه جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: 3 هزار و 967 طرح آن در ستادهای شهرستانی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 905 طرح آن در کارگروه‌های کشاورزی شهرستان‌ها مصوب شده و تاکنون 356 مورد آن نیز برای پرداخت تسهیلات در بانک‌ها به تصویب رسیده است.

به گفته حسن‌نژاد، 186 طرح از آمار فوق‌الذکر منجر به عقد قرارداد شده و 11 مورد آن هم موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان مجموع اعتبارات پیش‌بینی برای طرح‌های مصوب شهرستان‌ها را رقمی بالغ بر 350 میلیارد و 189 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 6.5 میلیارد تومان هم سهم آورده شخصی صاحبان این طرح‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: 220 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده به هزار و 567 طرح از طرح‌های مصوب کشاورزی استان اختصاص می‌یابد.

پرداخت تسهیلات بانکی تنها نگرانی بخش کشاورزی کردستان

حسن‌نژاد تنها نگرانی در اجرای طرح‌های مصوب کشاورزی را پرداخت‌های بانک کشاورزی دانست و به مسئولان اطمینان داد که اجرای این طرح‌ها علاوه بر توسعه بخش کشاورزی موجب رونق اقتصاد منطقه و افزایش تولید خواهد شد.

وی از طرح‌های کشاورزی استان به‌عنوان الگوی کشوری نام برد و یادآور شد: طرح‌های کشاورزی کردستان طرح‌های نو و موفقیت‌آمیز هستند و این زمینه‌ای برای کشوری شدن آنها خواهد بود.

راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات بخش کشاورزی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از ایجاد و راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات و مسائل مربوط به حوزه کشاورزی استان خبر داد و گفت: تغییرات این سامانه لحظه‌ای بوده و تمامی موارد مربوط به این بخش در سامانه فوق‌الذکر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این سامانه در اختیار بخش دولتی قرار می‌گیرد و مسئولان وزارت کشاورزی و استانی می‌توانند با ورود به آن تمامی تغییرات را به‌صورت لحظه‌ای رصد کنند.

به گفته حسن‌نژاد، در تمام شهرستان‌های استان رابطینی برای جمع‌آوری آمار و اطلاعات از دستگاه‌های ذی‌ربط وجود دارد و به‌صورت آنی تغییرات را در سامانه ثبت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم در این جلسه اظهار امیدواری کرد که بانک‌های عامل بلای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی را در طرح‌های کشاورزی تکرار نکنند.

سیروس شاه‌غیبی طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری را فرصتی برای توسعه کردستان خواند و اذعان داشت: رهایی از گیر و گرفت‌های بانک‌ها در دریافت تسهیلات، منجر به تحقق اهداف اجرای طرح‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول