اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تسهیلات بخش کشاورزی به اهلش پرداخت شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی باید در تمام بخش‌ها و زیرمجموعه‌های کشاورزی و با پی بردن به اهلیت متقاضیان پرداخت شود.

تسهیلات بخش کشاورزی به اهلش پرداخت شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: ما تا زمان اشباع شدن بخش کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنیم و نیازی به تمایز قائل شدن بین زراعت دیم یا آبی یا توسعه باغات شیب‌دار، تولید آبزیان، مرغداری‌ها و گاوداری‌ها وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی و بانک عامل موظف هستند به کلیه طرح‌های مرتبط با کشاورزی در اراضی دیم یا آبی از هر جنس محصول، توسعه باغات اراضی شیب‌دار از صنعت سوخت تا فرآوری محصولات، دامداری‌های سبک و سنگین، مرغداری گوشتی یا تخم‌گذار، پرورش آبزیان گرمابی یا سردابی، زینتی یا غیر زینتی مشروط به این‌که اهلیت کار را متقاضیان داشته باشند، پرداخت کنند.

صابری خاطر نشان کرد: در خرید کلیه ادوات کشاورزی نیز تا زمانی که به اشباع نرسیدیم طرح‌ها مصوب و برای پرداخت به بانک عامل معرفی شود.

این مسئول اشاره‌ای به ثبات قیمت مرغ در یک هفته گذشته کرد و ادامه داد: هر چند همه توصیه می‌کردند که در این زمینه سخت‌گیری صورت نگیرد اما بنده با جرأت اعلام کردم جلوگیری از سواستفاده‌ها و دلال‌بازی‌ها به نفع بازار مرغ می‌باشد و همین طور نیز شد.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز بعد از یک هفته نه تنها بازار مرغ به ثبات رسیده بلکه اشباع را نیز در این زمینه شاهد هستیم و اعلام کردیم با تأمین نیاز بازار در استان و کشور اجازه صادرات مرغ کشتار شده به سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر را می‌دهیم.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل به ابلاغ بخشنامه‌های ضد و نقیض مرکز کشور در ممانعت از پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی بیان کرد: اخیراً بخشنامه‌ای ارسال شده است که در آن تنها پرداخت تسهیلات را به مجموعه‌های صنایع تبدیلی مجوزدار از بخش کشاورزی دادند در حالی که لازم نیست چنین مرزبندی داشته باشیم که با رایزنی انجام شده با مسئولان کشوری امیدواریم جلوی ابلاغ بخشنامه‌های ضد و نقیض در بخش کشاورزی گرفته شود.

صابری گفت: ‌پروژه‌های زیر 30 میلیون تومان تسهیلات در کارگروه‌های شهرستان‌ها مصوب شده و بالای 30 میلیون تومان نیز باید در کارگروه استانی مصوب شود به طوری که با اقدام مطلوب و مناسب به گونه‌ای حرکت کنیم تا کار به شکل تصنعی تبدیل نشود.

 

جذب یک درصد تسهیلات بخش کشاورزی در شش ماه گذشته

وی با ابراز تأسف از جذب کمتر از یک درصد تسهیلات بخش کشاورزی افزود: در حالی که بیش از شش ماه از ابلاغ اعتبارات سپری شده است از 370 میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی استان اردبیل در قالب تسهیلات اشتغالزا کمتر از یک درصد جذب شده است.

صابری یکی از عوامل جذب نشدن را صدور بخشنامه‌های ضد و نقیض وزارتی اعلام کرد و اظهار داشت: زمانی که محدودیتی برای پرداخت پروژه‌های نیمه‌تمام، سرمایه در گردش، توسعه مکانیزاسیون، توسعه صنایع تبدیلی مقرر شده و اعلام می‌شود ما با دست بسته چه طور می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم در حالی که بنده به صراحت اعلام می‌کنم ما علاقمند هستیم در تمام زمینه‌ها تسهیلات را به متقاضیان واقعی پرداخت کنیم.

استاندار اردبیل پیشنهاد کرد در پرداخت تسهیلات خرید تراکتور و کمباین به صورت تخصصی و یکنواخت عمل شود تا در بحث تعمیر آنها نیز مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول