اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

جایگاه نوزدهم جذب تسهیلات بخش کشاورزی قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جایگاه نوزدهم برای استان اردبیل در جذب تسهیلات توسعه بخش کشاورزی جایگاه مطلوب و درخور نیست.

جایگاه نوزدهم جذب تسهیلات بخش کشاورزی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی نمین اظهار داشت: ما باید به روند تصویب و پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی سرعت و قدرت ببخشیم تا بتوانیم این بخش را به تحرک واقعی وادار کنیم.

وی یادآور شد: اعتبارات بخش کشاورزی می‌تواند یکی از امتیازات خوب در بهره‌گیری از استعدادها باشد که بایستی در این زمینه همت والا صورت گیرد.

عبدایمانی اعتبارات بخش کشاورزی را بالغ بر سه هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ما باید تلاش کنیم تا چند ماه آینده این میزان اعتبار را جذب کنیم ولی تاکنون کمتر از 20 درصد این اعتبار جذب شده است.

این مسئول ظرفیت استان اردبیل را در بخش توسعه اراضی آبی خاطر نشان کرد و ادامه داد: ما هم اکنون 225 هزار هکتار اراضی آبی مورد استفاده داریم که اگر بتوانیم آب‌های استان را به خوبی مهار کنیم و راندمان آبیاری نیز ارتقا یابد، قادر می‌باشیم این میزان کشت محصولات آبی را به 600 هزار هکتار ارتقا دهیم.

وی به افزایش 20 درصدی تولیدات زراعی به عنوان یک توانمندی منحصر به فرد تاکید کرد و بیان داشت: این استان سالانه 3.5 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی تولید می‌کند اما این ظرفیت و توانمندی وجود دارد که در این استان بیش از 10 میلیون تن محصولات بخش کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش فارس، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل طرح توسعه بخش کشاورزی را یکی از زمینه‌ها و فرصت‌های گرانبها در ارتقای تولید و افزایش راندمان توصیف کرد و گفت: اولویت اول در ارایه تسهیلات با طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی، دامپروری و بهره‌برداران بومی ساکن روستاهای استان است.

عبدایمانی در ادامه تصریح کرد: اگر به خوبی از این تسهیلات استفاده شود علاوه بر افزایش راندمان تولید، مشکل اشتغال تحصیل‌کردگان بخش کشاورزی نیز برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم نمین از اعتبارات توسعه بخش کشاورزی 36 میلیارد تومان است.

عبدایمانی در پایان سخنان خود به شناور بودن اعتبارات شهرستانی اشاره کرد و افزود: از شهرستانی که فعالیت بیشتری در معرفی متقاضیان داشته باشد به همان میزان از تسهیلات بیشتر نیز استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول