اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستان‌آباد خبر داد

تصویب پرداخت 390 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بستان‌آباد از تصویب پرداخت 390 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خبر داد.

تصویب پرداخت 390 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، الیاس گل‌محمدزاده صبح امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بستان‌آباد با بیان اینکه توسعه کشاورزی محرکه رشد و تولید اقتصادی در کشور است، اظهار کرد: با توسعه کشاورزی مشکل بیکاری در کشور نیز ریشه‌کن خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های مهم دولت دهم در توسعه کشاورزی افزود: دولت احمدی‌نژاد انقلابی بزرگ در کشاورزی کشور ایجاد خواهد کرد.

گل‌محمدزاده تصریح کرد: از 55 هزار و 147 هکتار زمین‌های کشاورزی در شهرستان، 37 هزار و 263 هکتار به بخش دیم و بیش از 17 هزار و 800 هکتار به بخش آبی اختصاص دارد و بستان‌آباد رتبه یازدهم استان را از لحاظ وسعت زمین‌های کشاورزی به خود اختصاص داده است.

فرماندار بستان‌آباد اضافه کرد: این شهرستان با تولید 208 هزار تن محصولات کشاورزی رتبه سوم را در استان به خود اختصاص داده ولی در تولیدات باغی با هشت هزار و 560 تن در رتبه 13 قرار گرفته است که برای جبران این عقب‌ماندگی باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: در بخش تولیدات دامی نیز رتبه هفت استان به بستان‌آباد اختصاص دارد و این شهرستان قطب تولید تخم‌مرغ، مرغ و شیلات در استان است.

گل محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل پنج حلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 296 طرح در این جلسات به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

فرماندار بستان‌آباد ادامه داد: برای این طرح‌ها، 390 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است که با بهره‌برداری از آنها برای یک‌هزار و 475 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی همچنین مشکل کمبود منابع آبی در شهرستان را اصلی‌ترین مانع در پیشرفت کشاورزی منطقه دانست و گفت: در یک ماه گذشته بارش تگرگ و جاری شدن سیل بیش از 170 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان شهرستان وارد کرده است و انتظار داریم جهاد کشاورزی نسبت به جبران این خسارات اقدام کند.

گل محمدزاده اظهارکرد: ایجاد صنایع تبدیلی و هدایت سرمایه‌گذاران به این سمت می‌تواند چهره کشاورزی شهرستان را تغییر دهد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول