اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ارائه خدمات پزشکی پیشرفته نهایت ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه خدمات پزشکی پیشرفته نهایت ندارد، گفت: امور مربوط به خدمات پزشکی هر چه قدر هم پیشرفت کند مردم باز هم انتظار بیشتری دارند.

ارائه خدمات پزشکی پیشرفته نهایت ندارد

رحیم سروری زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تقسیم‌بندی انجام شده در شهر زنجان اظهار داشت: پزشکان برای تاسیس درمانگاه یا هر موسسه درمانی دیگر باید با توجه به این تقسیم‌بندی عمل کنند.

وی تعداد مناطق ایجاد شده در شهر زنجان را چهار منطقه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت مناطق یک تا سه در شهر زنجان تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر هر چند نیازهای همه مناطق شهر زنجان از لحاظ مراکز ارائه خدمات درمانی اشباع نشده، ولی تامین شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تراکم مطب‌ها در هسته مرکزی شهر زنجان گفت: کارهای مربوط به امور مطب‌ها در اختیار نظام پزشکی است.

سروری زنجانی به اقدامات مناسب انجام شده برای انتقال و دایر کردن مطب‌ها و کلینیک‌‌‌‌ها به محیط اطراف شهر اشاره کرد و افزود: از تراکم موجود در مراکز زنجان و سایر شهرهای بزرگ استان کاسته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد مشغول شدن به انجام کارهای بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی که موجب مغفول ماندن کارهای کوچک شده است، ضمن تایید مطلب فوق گفت: توجه به پیشانی مراکز ارائه کننده خدمات درمانی که از اهمیت فراوانی برخوردار است، از تاکیدات مقامات بهداشت و درمان کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پیشانی مراکز ارائه کننده خدمات درمانی را مواجه با دو نوع افراد اعلام کرد و افزود: خود بیمار و همراه که دومی از استرس بالاتری هم برخوردار است که باید با هر دوی آنها برخورد متناسب انجام شود.

وی از برنامه دانشگاه علوم پزشکی برای گماردن پزشک مقیم در اورژانس‌ها که تخت‌ها و ورود بیماران را کنترل کند، خبر داد و اضافه کرد: جذب افراد متخصص در طب اورژانس از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

سروری زنجانی با قبول برخی مشکلات در بخش پیشانی ارائه خدمات درمانی به دلایلی از جمله بالا بودن تعداد مراجعان تصریح کرد: این موارد باید تذکر داده شود تا مشکلات کاهش یابد.

وی لازمه عقب نماندن از علم روز را استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور در همه جنبه‌ها اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان 220 عضو هیئت علمی با ظرفیت‌ها متفاوت علمی دارد، که باید از آنها درجایگاه متناسب خود استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان سوق برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به سمت تحقیقات مولد پزشکی متناسب با ظرفیت علمی آنها و همچنین حضور برخی دیگر از آنها در درمان‌های تخصصی و پیشرفته و در نهایت حضور افرادی هم در درمان‌های روتین روزانه را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد.

وی از افزایش تولیدات علمی و اختراعات ثبت شده به نام زنجان خبر داد و گفت: نمونه آن افزایش 84 درصدی تعداد مقالات ارائه شده است که موجب ایجاد بارقه امید در همکاران شده و سنگ بنای پیشرفت آینده محسوب می‌شود.

سروری زنجانی تاکید کرد: ارائه خدمات پزشکی نهایت ندارد و هر چه قدر این امور پیشرفت کند مردم باز هم انتظار دارند.

وی به پیشرفت‌های به دست آمده در ارائه برخی خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: تشکیل پرونده‌های پزشکی در برخی روستاها، نمونه بسیار بارزی برای این پیشرفت‌ها محسوب می‌شود که این نوع خدمات در بسیاری از کشورهای اروپایی هم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد مشکل به وجود آمده در مورد سی.‌تی‌.اسکن بیمارستان ولی‌عصر گفت: مشکل این دستگاه حل شده است.

وی با اشاره به وجود شش دستگاه سی.‌تی.اسکن در سطح استان زنجان تصریح کرد: یادمان نرود که در سال 79 شش نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به دلیل نبودن این دستگاه در استان به هنگام همراهی بیمار جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول