اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان خبر داد

ارائه خدمات پزشکی به بیش از 3500 نفر در کردستان

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان از ارائه خدمات پزشکی به بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

ارائه خدمات پزشکی به بیش از 3500 نفر در کردستان

شاپور رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این میزان خدمات پزشکی ارائه شده در قالب هشت برنامه مهم در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های آموزش و سلامت در میادین اصلی سنندج در هفته سلامت افزود: با برپایی این ایستگاه‌ها با ویزیت 500 نفر به صورت رایگان، 48 نفر مشکوک به دیابت شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

به گفته جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان، همزمان با افتتاح خانه بهداشت روستایی با حضور سردار خراسانی در 16 اردیبهشت ماه امسال با اعزام تیم‌های مختلف و راه‌اندازی ایستگاه سلامت در روستاهای نزار و وصی‌سفلی جمعا به 420 نفر از مردم این روستاها خدمات پزشکی و دارویی رایگان ارائه شده است.

رمضانی از برپایی بیمارستان تک تخصصی، تیم فوق تخصص جراحی پلاستیک ناهنجاری مادرزادی و سوختگی سر و صورت در بیمارستان صلاح‌الدین بانه از چهارم تا هشتم خردادماه امسال اشاره کرد و افزود: با افتتاح این مرکز یک‌هزار و 200 نفر به صورت رایگان ویزیت و مشاوره شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 30 نفر از تعداد مذکور تحت عمل جراحی قرار گرفته و 200 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

به گفته وی، اعزام 15 تیم در سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل به منظور همراهی با زائرین از دیگر اقدامات صورت گرفته سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان در سال‌‌جاری است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان افزود: 70 نفر نیازمند به عمل جراحی آب مروارید چشم در درمانگاه تخصصی توحید سنندج نیز در سال‌جاری معاینه و غربالگری شدند.

رمضانی از برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم و دورافتاده استان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی نام برد و تصریح کرد: در سال گذشته در بیشتر شهرستان‌های استان بیمارستان‌های صحرایی برپا و به صورت رایگان خدمات پزشکی و دارویی به مردم نیازمند ارائه شد.

وی از آغاز به کار بیمارستان صحرایی در شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی شهید ولی احمدی در حال حاضر با حضور تیم تخصصی پزشکی 10 نفره از استان قم و تیمی از تهران در منطقه عمومی گشکی کامیاران راه‌اندازی و به مدت سه روز به مردم ارائه خدمت می‌کند.

رمضانی به اهداف تشکیل این سازمان اشاره کرد و گفت: حضور پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی به رفع آلام مجروحان می‌پرداختند زمینه‌ای شد تا بعد از جنگ نیز به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی و انتقال تجارب و مواریث گرانبهای دفاع مقدس و دستیابی به اهداف نظام در زمینه‌های علمی ـ پژوهشی بسیج جامعه پزشکی در سال 1379 به صورت رسمی تشکیل شود.

به گفته وی، گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، شهادت و فرهنگ بسیج در جامعه پزشکی کشور، تلاش در راه گسترش و ارتقای اخلاق پزشکی و ارائه الگوهای علمی و عملی در جامعه پزشکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل سازمان بسیج جامعه پزشکی است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان کمک به تحقق ارتش 20 میلیونی بسیج از طریق جذب و سازماندهی اعضای جامعه پزشکی و مشارکت فعال در اقدامات عام‌المنفعه، محرومیت‌زدایی، و بحران‌ها و کمک به تحقق استقلال علمی و مشارکت موثر در جنبش نرم‌افزاری و ارتقا و تقویت تحقیق و پژوهش در زمینه‌های علوم پزشکی را از دیگر اهداف این سازمان برشمرد.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی با بهره‌گیری از تعداد بی‌شماری از نخبگان و اساتید گروه پزشکی و پیراپزشکی که در شورای مرکزی و شوراهای بسیج جامعه پزشکی استان‌ها گرد هم آمده‌اند در راستای سیاست‌گذاری و ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در رسیدن به اهداف مشخص شده تلاش می‌کند.

رمضانی در پایان از آمادگی این سازمان به منظور انعقاد توافقنامه‌های مختلف بین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هلال‌احمر و نیروی مقاومت بسیج در خصوص اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول