اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره داروی دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

افزایش 160 درصدی مراکز خصوصی خدمات دامپزشکی

خبرگزاری فارس: مسئول اداره دارو و درمان و امور آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مراکز خصوصی خدمات دامپزشکی در جنوب کرمان 160 درصد رشد داشته است.

افزایش 160 درصدی مراکز خصوصی خدمات دامپزشکی

اکرم بحرینی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به افزایش 157 درصدی مراکز خصوصی خدمات دامپزشکی جنوب کرمان اظهار داشت: این مراکز شامل  داروخانه، مراکز فروش داروهای دامی، واکسن و مواد بیولوژیک، درمانگاه و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی است.

وی با اشاره به  استقبال از فعالیت فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در مناطق محروم منطقه تصریح کرد: شهرستان قلعه‌گنج فاقد مراکز درمانی بخش خصوصی است.

بحرینی‌پور با بیان اینکه در شهرستان منوجان نیز فقط یک داروخانه وجود دارد، ابراز داشت: فارغ‌التحصیلان دامپزشکی علاقمند به تأسیس این نوع مراکز در دو شهرستان منوجان و قلعه‌گنج می‌توانند، تقاضای خود را برای طی مراحل اداری به شبکه دامپزشکی شهرستان تحویل دهند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی از طریق بهبود فضای کسب و کار، ظرفیت‌سازی، حمایت‌های اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری این اداره کل نیز اقداماتی را انجام داده است.

مسئول اداره دارو و درمان و امور آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان اذعان داشت: در همین راستا تعداد داروخانه‌های بخش خصوصی از پنج واحد در بدو استقلال به هفت واحد، درمانگاه و مرکز درمانی دامپزشکی از یک واحد به شش واحد و همچنین مرکز مایه‌کوبی از یک واحد به پنج مرکز در پایان سال 90 افزایش یافته است.

بحرینی‌پور بیان داشت: در حال حاضر 18 مرکز خصوصی خدمات دامپزشکی در منطقه فعال هستند که با افزایش این مراکز، امکانات بیشتری برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی در منطقه فراهم شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول