اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری

خدمات پزشکی در سطح نخست درمانی رایگان است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری، خدمات سطح اول که نیاز به ارجاع ندارند رایگان است و در صورت ارجاع به پزشک متخصص، 10 درصد هزینه‌های درمان توسط مردم پرداخت می‌شود.

خدمات پزشکی در سطح نخست درمانی رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدصادق علیمردانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون شهرستان گناباد که در محل حوزه علمیه امام رضا(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تمام پزشکان عمومی شهرستانهای گناباد و بجستان به صورت اینترنتی و کتبی برای طرح پزشک خانواده شهری ثبت‌نام کردند.

علیمردانی تصریح کرد: ویزیت و فرانشیز رایگان دارو در سطح اول از جمله مزایای اجرای طرح پزشک خانواده شهری است و اجرای این طرح و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد افراد جامعه سبب افزایش کنترل کیفیت خدمات ارائه شده می‌شود.

وی افزود: هر یک از افراد زیر پوشش یکی از بیمه‌های پایه خدمات درمانی، نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و غیره در صورت ثبت‌نام در این طرح، می‌توانند از میان پزشکانی که در نزدیکی محل سکونت آنها مستقر هستند و توسط ستاد اجرایی دانشگاه و شهرستان‌ها معرفی می‌شوند، یک پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: پزشک منتخب موظف است، خدمات سلامت را در محدوده بسته خدمات تعریف شده، بدون تبعیض سنی و جنسی، ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و ریسک بیماری در اختیار افراد زیر پوشش خود قرار دهد.

علیمردانی اظهار داشت: ویزیت بیماران، تزریقات و خدمات دارویی مورد قبول سازمان‌های بیمه‌گر در خدمات سطح اول که نیاز به ارجاع ندارند، رایگان است و در صورت ارجاع به پزشک متخصص، 10 درصد هزینه‌های درمان توسط مردم و 90 درصد باقی مانده توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود که این امر در کاهش هزینه‌های درمانی تاثیر فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کار ثبت‌نام پزشکان عمومی زیر پوشش این دانشگاه به اتمام رسیده، افزود: آدرس و شماره تلفن پزشکان عمومی طرح از پنجم تیرماه در اماکن مختلف به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و ثبت‌نام از شهروندان نیز از نیمه تیرماه آغاز می‌شود.

علیمردانی از روحانیون حاضر در جلسه خواست تا در جهت فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب برای اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری تلاش نمایند چرا که آگاهی مردم از چگونگی و جزئیات این طرح موجب هر چه بهتر اجرایی شدن آن می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول