اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

1.6 میلیون نفر در نوبت حج تمتع قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند.

1.6 میلیون نفر در نوبت حج تمتع قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در حاشیه همایش بزرگ آداب دیدار در جمع خبرنگاران بیان داشت: برای اعزام تمام این افراد به موسم حج با توجه به وضعیت موجود به 20 سال زمان نیاز است.

وی سهمیه امسال حج تمتع زائران ایرانی به مکه معظمه را 75 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 449 کاروان برای اعزام حجاج ساماندهی شده است که از این تعداد 214 کاروان مدینه قبل و 235 کاروان مدینه بعد هستند.

حجت‌الاسلام موسوی در مورد کاهش سهمیه اعزام زائران در سال جاری، تصریح کرد: متأسفانه امسال کشور عربستان سهمیه زائران ایرانی را در حج تمتع بر اساس قانون یک زائر به ازای یک هزار نفر جمعیت به میزان 20 هزار نفر کاهش داده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین شمار ثبت نام‌های متقاضیان برای اعزام به حج عمره را شش میلیون نفر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از چهارم مهر تا 29 مهر امسال 227 پرواز رفت زائران ایرانی انجام می‌شود، گفت: طبق برنامه در هر روز سه هزار زائر ایرانی اعزام می‌شوند.

وی زمان باز گشت زائران از حج را مورد اشاره قرار داد و افزود:  پروازهای برگشت زائران حج تمتع امسال از 10 آبان‌ماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: کار انتقال زائران از سرزمین وحی تا 29 آبان‌ماه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از تأمین 50 درصد اقلام مورد نیاز حجاج ایرانی از داخل کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از 50 درصد اقلام مورد نیاز حجاج کشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ایران به آنجا منتقل شد.

وی این اقدام را رعایت مسائل بهداشتی در سطح بالا عنوان کرد و گفت: این مهم در سنوات آینده هم در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان حج و زیارت به منظور شرکت در همایش بزرگ آداب زیارت و گردهمایی بزرگ کارگزاران زیارتی به خراسان‌شمالی سفر کرده است.

طبق برنامه قرار است تا وی به خاطر در پیش بودن اعزام حجاج به سرزمین وحی به استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و ... نیز سفر کند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول