اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته حج

همایش متمرکز زائران حج تمتع کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حج و زیارت کاشان از برگزاری همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کاشان همزمان با هفته حج خبر داد.

همایش متمرکز زائران حج تمتع کاشان برگزار می‌شود

وحید اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: امسال همزمان با هفته حج مصادف با اول تا هفتم ذیقعده، همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کاشان با عنوان «مسافران قبله» ساعت 9 صبح روز جمعه 24 شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

وی، آموزش و آگاهی حجاج از اعمال حج را از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کاشان دانست.

این مسئول در ادامه یادآور شد: حج گردهمایی زائرانی با رنگ‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی است که در کنار یکدیگر با جامه‌ای سفید و یکرنگ گرد هم آمده و ندای «لااله‌الاالله» را طنین‌انداز کرده و مانند دریایی موّاج به دور خانه دوست می‌گردند.

وی همچنین سفر حج را بهترین بهانه برای آشتی و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان دانست و ابراز داشت: سفر حج می‌تواند بهانه‌ای باشد برای طلب حلالیت، نزدیکی دل‌ها، رفع کدورت‌های احتمالی و آشتی با دوستان و اقوام تا از این راه برکتی بر دیگر برکات این سفر معنوی افزوده شود.

به گفته وی با افزایش معرفت در این سفر و توصیه‌های روحانی کاروان برای شناخت از اماکن زیارتی می‌توان ره‌توشه مناسبی را کسب کرد و بر معرفت دینی خود افزود.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان همچنین با اشاره به رتبه نخست کشوری شهرستان کاشان در اعزام زائر به خانه خدا بیان داشت: سالانه حدود 8 هزار و 500  زائر عمره و بیش از 500 نفر زائر حج تمتع از کاشان به خانه خدا مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول