اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بویین زهرا

30 درصد مزارع زیر پوشش آبیاری قطره‌ای هستند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: 30 درصد مزارع کشاورزی این شهرستان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دارند.

30 درصد مزارع زیر پوشش آبیاری قطره‌ای هستند

مرتضی شعبان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه بیش از 30 درصد از مزارع این شهرستان تاکنون زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: طرح‌های آبیاری قطره‌ای این شهرستان با محوریت توسعه و ترویج کشاورزی صورت می‌‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا افزود: مدیریت منابع از جمله مسائلی است که تاکنون به نحو شایسته مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از نارسایی‌ها در سیستم کشاورزی کشور وجود دارد، عنوان کرد: ساختار‌‌های تأثیرگذار در عرصه کشاورزی لازم است که از سوی مسئولان در سطح کشور نهادینه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: ترویج فرهنگ صحیح بهره‌گیری از منابع آب و خاک می‌تواند ضامن پایداری و پیشرفت امر کشاورزی باشد.

شعبان‌نژاد بیان کرد: پشتیبانی و اجرای طرح‌های حمایتی مدیران لازمه تولید کیفی‌تر و بیشتر است.

وی عنوان کرد: بازدید و سرکشی کارشناسان جهاد کشاورزی بویین زهرا از مزارع و باغ‌های این شهرستان به طور مستمر در طول سال استمرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا هدف از سیاست‌گذاری در عرصه کشاورزی را استقلال غذایی کشور عنوان و بیان کرد: هرچه دولت به امر کشاورزی بهای بیشتر داده و توجه کند، میزان و سرانه تولید محصولات نیز افزایش می‌یابد.

شعبان‌نژاد اضافه کرد: در حوزه دامپروری نیز لازم است که با ساخت مجتمع‌ها و دامداری‌های صنعتی به سوی پرورش سریع دام حرکت کنیم.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و مزایای استفاده از سیستم‌های نوین در عرصه کشاورزی عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها، عدم خستگی کشاورزان از کار و فعالیت، کیفیت و افزایش بهره‌وری، کمک به توسعه منابع طبیعی، اجرای بهتر طرح‌های نظارت، افزایش بازدید کارشناسان و نیز توسعه اقتصادی از جمله مزایای نهادینه سازی طرح‌های فناوری در حوزه کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: امیدواریم که با تلاش مسئولان کشاورزی پیشرفت کشور در این بخش فراهم شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول