اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد

کاستن از هزینه‌های تولید مهم‌ترین موضوع اقتصادی بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کاستن از هزینه‌های تولید و افزودن به کیفیت محصول تولید شده کشاورزی کشور را تضمین می‌کند.

کاستن از هزینه‌های تولید مهم‌ترین موضوع اقتصادی بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برای تداوم حرکت در مسیر توسعه پایدار، ایجاد زمینه لازم برای خودکفایی کامل در تولید نیازهای جامعه به محصولات کشاورزی و بسترسازی لازم برای ورود گسترده و پایدار به بازارهای جهانی، این امر باید بیش از پیش مورد توجه کارشناسان و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی قرار گیرد.

وی با تاکید به اهمیت مدیریت بهینه بر منابع تولید همچنین کنترل و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی افزود: تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی باید بتوانند انتظارات دولت و جامعه را در افزایش کمی تولید و ارتقاء کیفی محصول در کنار کنترل هزینه‌های تولید با هدف دسترسی مردم به محصول با کیفیت در کشور با هزینه قابل قبول را برآورده سازند.

محمدیان تصریح کرد: از فرصت مغتنمی که در حمایت از بخش مهم کشاورزی در کشور و استان پیش آمده، نهایت بهره‌برداری را باید انجام داد.

وی ادامه داد: عدم کنترل هزینه‌های تولید در میان مدت، با بروز کوچک‌ترین مشکلی در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی، مسئولان تصمیم‌گیر را متقاعد به واردات محصولات این بخش از خارج از کشور می‌کند.

محمدیان افزود: این امر در سال‌های گذشته کندی رشد کشاورزی را سبب‌‌ شده و اینک که مسئولان برای حمایت از توسعه کشاورزی کمر همت بسته‌اند، بهره‌برداران باید با تطبیق‌ فکر و عمل خود با راهکارهای قابل اجرای کشاورزی نوین علاوه بر تلاش برای تولید بیشتر و بهتر، با کنترل کامل هزینه‌های تولید راه را برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی و کسب توان لازم در رقابت با رقبای خارجی را مهیا کنند در غیر این صورت توسعه کشاورزی کامل نیست.

محمدیان گفت: حمایت‌های مستقیم دولت از بخش کشاورزی در راستای تقویت بنیان اقتصادی بهره‌برداران زیر بخش‌های مختلف تولیدی این بخش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بحث توسعه، افزایش سطوح زیرکشت محصولات زراعی و باغی نیست بلکه استفاده بهینه از منابع تولید، کاستن از هزینه‌های تولید و افزودن به کیفیت محصول تولید شده است.

محمدیان تاکید کرد: این امر می‌تواند در میان مدت رشد این بخش مهم از اقتصاد کشور را تضمین کند و در کنار آن بازاریابی در سطح منطقه و جهان، راه ورود محصولات را به عرصه‌های بین‌المللی هموار می‌کند.

محمدیان خاطرنشان کرد: تلاش سازمان در بخش‌های آموزش بهره‌برداران با افزایش سطح دانش و آگاهی آنان از فناوری‌های روز دنیا در تولید محصول، بسترسازی لازم برای استفاده از تحقیقات انجام یافته در بخش کشاورزی در تولید، ایجاد مجتمع‌های دامپروری، گلخانه‌ای و کشت و صنعت برای افزایش امکان مدیریت در تولید است.

 وی تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در استفاده از فناوری‌های روز دنیا در راستای تحقق این مسئله مهم در بخش کشاورزی یعنی برون‌رفت سریع از کشاورزی سنتی و گام نهادن مطمئن در راه گسترش کشاورزی نوین در تمام زیربخش‌های کشاورزی انجام می‌پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از معاونت های بهبود تولیدات گیاهی و بهبود تولیدات دامی سازمان خواست با نظارت مستمر بر نحوه تولید همچنین ایجاد زمینه لازم برای افزایش سطح آموزش بهره‌برداران زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان و تلاش برای تحقق اهداف تعریفی در این بخش را بیش از پیش افزایش دهند.

وی افزود: در سایه حمایت‌های دولت، توسعه زیربنایی بخش کشاورزی استان امکان‌پذیرتر می‌شود. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول