اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 16 میلیون دلار کالای کشاورزی از همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: امسال 16 میلیون و 422 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

بیش از 16 میلیون دلار کالای کشاورزی از همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش صادراتی استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در پنج ماه سال جاری 16 میلیون و 422 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات که از نظر وزنی 9 هزار و 495 تن بوده است، افزود: این میزان از کالاها از طریق گمرک همدان به کشورهایی چون لهستان، اسپانیا، اوکراین، ترکمنستان، عراق، امارات، روسیه، قزاقستان و کویت صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: مهم‌ترین کالای صادراتی استان شامل کشمش با 15 میلیون و 159 هزار دلار بوده که به تنهایی نزدیک به 40 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 16 درصد رشد داشته است.

فرشچی‌موحد اظهار داشت: سیب‌زمینی به عنوان دیگر کالای مهم صادراتی این بخش نیز با 927 هزار دلار 2.5 درصد از صادرات استان را دارا بوده است.

وی با بیان اینکه سایر اقلام این بخش خرما، لبنیات، ماهی زینتی، پیاز و سیر است، تأکید کرد: دو محصول پیاز و سیر بعد از سالیان متمادی به دیگر کشورها صادر می‌شود چراکه از سال 85 صادراتی در این زمینه نبوده که امسال دوباره از سر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان سخنانش ابراز داشت: در مرداد ماه امسال در این بخش 2 میلیون و 914 هزار دلار کالا به وزن 2 هزار و 186 تن صادرات داشته‌ایم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول