اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان بردسیر:

ستادهای حفاظت اجتماعی حضور گسترده‌ای در جامعه دارند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بردسیر گفت: ستادهای حفاظت اجتماعی حضور گسترده و عمیق‌تر نسبت به حضورهای قانونی، رسمی، انتظامی و امنیتی در متن جامعه دارند.

ستادهای حفاظت اجتماعی حضور گسترده‌ای در جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر احمدی در همایش اعضای ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌های شمالی استان کرمان اظهار داشت: ستادهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بازوی توانای دستگاه قضائی هستند و می‌توانند بار سنگینی را از دوش دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی بردارند.

وی گفت: به اعتقاد بسیاری از محققان پیشگیری مهم‌تر از درمان است و در نظام‌های مختلف دنیا این موضوع پذیرفته شده است.

خالقی افزود: ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی برای اجرای بندهای چهارم و پنجم اصل 156 و تحقق بخشیدن به اصل هشتم قانون اساسی و به منظور صیانت از ارزش‌های جامعه اسلامی و صیانت جامعه از جرایم در سراسر کشور تشکیل شد.

وی هدف از راه‌اندازی ستادهای حفاظت اجتماعی را اصلاح جامعه اعلام کرد و بیان داشت: مزیت این ستادها این است که در متن جامعه حضور گسترده و عمیق‌تر نسبت به حضورهای قانونی، رسمی، انتظامی و امنیتی دارد زیرا در سایر مکان‌ها امکان حضور نهادهای مذکور وجود ندارد.

خالقی با اشاره به اینکه بسیاری از جریانات سوء توسط این ستاد کشف می‌شود، تصریح کرد: به طور قطع اقدامات و فعالیت‌های ستاد به نفع تمام دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر به تمام ملت‌ها واجب است و هیچ کس نباید نسبت به خلاف و یا منکری که در جامعه می‌بیند، بی‌تفاوت باشد.

این مقام قضایی با توجه به نقش فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از وقوع جرم و سفارش بزرگان دین در این زمینه تصریح کرد: ستادهای مردمی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نقش اساسی در احیا و اجرای این فریضتین دارند و باید در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

اکبری فعالیت‌های ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان بردسیر را خوب ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های این ستادها از سال 86 در بردسیر آغاز و برنامه‌هایی بر اساس شرایط شهرستان و اولویت‌های موجود طراحی و اجرا شده است.

وی برگزاری همایش «حجاب و عفاف» و همایش «مهارت‌های زندگی» را از جمله فعالیت‌های این ستاد در بردسیر برشمرد و گفت: برگزاری نشست‌های آموزشی مشترک بین اعضای هسته‌ها و ضابطان قضایی و تهیه و توزیع لوح فشرده و معرفی گروه‌های شیطان‌پرستی از دیگر فعالیت‌ها در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول