اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره هم‌اندیشی سرطان:

30 درصد سرطان‌ها از عوامل قابل پیشگیری شروع می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره هم‌اندیشی سرطان گفت: 30 درصد سرطان‌هایی که در جامعه ما رواج دارد از عوامل قابل پیشگیری شروع می‌شود.

30 درصد سرطان‌ها از عوامل قابل پیشگیری شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی سیلانیان طوسی ظهر امروز در کنگره هم‌اندیشی سرطان که در سالن آمفی‌تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار کرد: آموزش در زمینه بیماری سرطان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی گفت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران سرطان مری است که این سرطان در کشورهای غربی به این صورت متداول نیست.

دبیر علمی کنگره هم‌اندیشی سرطان در این راستا ادامه داد: دلیل اصلی شیوع این سرطان در ایران مسائل ژنتیکی و عادات بد تغذیه‌ای از جمله مصرف نکردن میوه و سبزیجات است.

سیلانیان طوسی با بیان اینکه از کنگره هم‌اندیشی سرطان در ایران استقبال زیادی شد خاطرنشان کرد: بیش از 450 مقاله از این کنگره دریافت کردیم که در حدود 150 تا از آنان به صورت پوستر و حدود 100 عنوان از آنها در قالب سخنرانی به افراد حاضر ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است تاکید کرد: امیدواریم این کنگره زمینه‌ای برای ارتباط بیشتر بین محققین داخل و خارج از کشور باشد.

دبیر علمی کنگره هم‌اندیشی سرطان در این راستا ادامه داد: این ارتباطات باید در بخش‌های مدیریت کلان این بیماری از جمله ثبت سرطان ، پیشگیری و تست‌های غربالی ثمربخش باشند و هدایت شوند.

سیلانیان طوسی در ارتباط با میهمانان این کنگره افزود: در این کنگره پنج میهمان خارجی داریم که از آمریکا، کانادا و اروپا آمده‌اند و در زمینه‌های جراحی سرطان، رادیو تراپی و پزشکی هسته‌ای تخصص دارند.

وی در این راستا ادامه داد: این کنگره توسط مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری آژانس بین المللی تحقیق روی سرطان و همچنین مرکز تحقیقات گوارش و کبدی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول