اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

ظرفیت بسیج توانمندی بالا در پیشگیری از جرایم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ظرفیت مناسب بسیج و حضور این نیروی ارزشی و انقلابی در تمام صحنه‌ها خود یک عنصر پیشگیرانه در جرایم و رخدادهای مختلف است.

ظرفیت بسیج توانمندی بالا در پیشگیری از جرایم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی عصر امروز در گردهمایی ریشه‌یابی جرایم با حضور رؤسای پایگاه‌های بسیج مراکز دادگستری در اردبیل اظهار داشت: همان‌گونه که با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی و شیطنت‌های بعدی استکبار موفق عمل کردیم امروز می‌توانیم با بهره‌گیری از این توانمندی توطئه‌های استکبار را خنثی و امنیت و آرامش داخلی را بهتر و مطلوب‌تر فراهم آوریم.

وی استان اردبیل را از مناطق کم جرم‌خیز و در عین حال امن کشور توصیف کرد و افزود: همه این ویژگی‌ها را مدیون تلاش و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و تمام تلاشگران عرصه اقتدار و صلابت نظام هستیم چرا که این فضای برقرار شده خود عاملی در کاهش التهابات و همچنین رخداد برخی آسیب‌ها و گرفتاری‌ها است.

رضایی تصریح کرد:‌ اگر تک‌تک افراد جامعه در این حوزه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند افراد سوءاستفاده‌کننده از برخی زمینه‌ها برای بر هم زدن نظم اجتماعی استفاده کنند خود یک عامل پیشگیرانه می‌باشد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید علل و عوامل وقوع جرایم را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و سپس نسبت به رفع آن با تدبیر و هوشیاری کامل اقدام کنیم.

وی عمده علل وقوع جرایمی همچون سرقت و معضل طلاق را بیکاری، اعتیاد، بی‌سوادی و ناآگاهی اعلام کرد و ادامه داد: برای کاستن از این مشکلات و نارسایی‌ها همه وظیفه داریم در صحنه حاضر بوده و مشکلات و معضلات را به حداقل برسانیم.

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از موفقیت‌های دستگاه قضایی در کنترل و کاهش طلاق خبر داد و بیان کرد: ما در یک سال گذشته با راه‌اندازی گروه‌های مشاوره روانشناسی و مددکاری سعی کردیم پروژه‌های اختلاف خانوادگی و همچنین برخی نارسایی‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم که عمده این تلاش‌ها به ثمر نشسته و به صلح و سازش خانواده‌ها و زن و شوهرها کمک کرده است.

رضایی اضافه کرد: خود خانواده‌ها نیز باید مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را جدی بگیرند و سعی کنند در زمینه ازدواج با عجله و شتاب تصمیم‌گیری نکنند بلکه با شناخت و تدبیر مناسب زمینه ازدواج عاقلانه را فراهم آورند.

وی با اعلام اینکه سعی می‌کنیم تا این‌گونه مشاوره‌ها را از زمان بعد از وقوع اختلاف به قبل از ازدواج و حتی پیش از خواستگاری برده و حتی در دفاتر اسناد رسمی صدور گواهی مشاوره روانشناسی را اجباری کنیم، گفت: این اقدامات همه در راستای کاهش طلاق و آسیب‌های ناشی از آن رخ می‌دهد.

رضایی افزود: پیش‌بینی حتی اولی‌تر از پیشگیری است چرا که انسان عاقل آن است قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و از وقوع و دامنه‌دارتر شدن آسیب‌ها در حد امکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول