اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس:

جایگاه واقعی دامپزشکان در جامعه تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: در ایران اسلامی هنوز جایگاه اصلی و واقعی دامپزشکان به درستی تبیین نشده است.

جایگاه واقعی دامپزشکان در جامعه تبیین نشده است

جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: در جوامع پیشرفته پزشک دامپزشک هم‌‌ردیف با یک پزشک عمومی جامعه موثر و قابل احترام است.

وی افزود: عده زیادی از مردم پس از گذشت سال‌ها از تربیت دامپزشکان در دانشگاه‌ها و اشتغال آنان در بخش‌های مختلف هنوز با زمینه‌ها، وظایف و نوع عملکرد دامپزشکان آشنایی ندارند.

رئیس دامپزشکی فردوس تصریح کرد: در جوامع شهری و روستایی  دامپزشک نقش موثری در تامین سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کند.

اسماعیلی یادآور شد: اگر چه عده‌ای تصور می‌کنند که دامپزشک تنها با دام سروکار دارد ولی واقعیت این است که در چرخه بیماری‌ها و جلوگیری از روند ایجاد یک بیماری به ویژه بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان و نیز در کنترل و بازرسی صنایع غذایی به ویژه با منشاء دامی، دامپزشک نقش نخست را بازی می‌کند.

وی دام‌های بزرگ، دام‌های کوچک، پرندگان زینتی، آبزیان، طیور و پرندگان صنعتی، آزمایشگاه و داروخانه را زمینه‌های کاری دامپزشکان در  بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان پس از گذراندن دوره دکترای عمومی در سطوح فوق دکترا به ادامه تحصیل مشغول هستند.

*دامپزشک صف مقدم مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام است

رئیس دامپزشکی فردوس گفت: دامپزشکان همواره خود را در صف مقدم مقابله با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان می‌بینند و روزانه با انواع خطرات و مهلک‌ترین عوامل بیماری‌زا دست و پنجه نرم می‌کنند تا افراد جامعه با اطمینان از سلامت غذایی که می‌خورند، لذت ببرند.

اسماعیلی افزود: بدون شک هر ایرانی بر سر سفره غذای خود در سه وعده روزانه و در طول روز حاصل نظارت‌های مستمر دامپزشکان بر تولید و عرضه مواد غذایی با منشاء دامی را مصرف می‌کند و همین افتخار برای جامعه بزرگ دامپزشکی کشور در خدمت به مردم کافی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با آگاهی بیش از پیش مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور از نقش مهم و تأثیرگذار دامپزشک که حتی اقتصاد و امنیت کشور نیز به آن وابسته است روز به روز شاهد بهبود شاخص‌های سلامت در کشور باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول