اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت یک هفته

نخستین واحدهای دامی ساخته شده در اهر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به همت سازمان جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن در مدت یک هفته دو واحد دامی احداثی برای احشام روستاییان مناطق زلزله‌زده به بهره‌برداری رسید.

نخستین واحدهای دامی ساخته شده در اهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مسعود محمدیان بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح این واحد دامی در روستای یایجلو از توابع بخش مرکزی اهر اظهار کرد: با توجه به اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی و بررسی میدانی از روستاهای زلزله‌زده هم‌اکنون یک‌هزار و 345 واحد از اماکن دامی مناطق زلزله‌زده آسیب دیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده با حمایت و نظارت بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در عرض یک هفته ساخت دو واحد دامی به اتمام رسیده و در صورت حمایت و همکاری مردم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت اماکن دامی از سرعت مناسب برخوردار خواهد شد.

وی در ادامه هدف از افتتاح این طرح را دادن الگوی مناسب به روستاییان همچنین تشویق و ترغیب آنها برای احداث واحدهای دامی ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نیاز مناطق زلزله‌زده برای تأمین اماکن مناسب  احشام و تسریع در روند کاری پروسه اداری دریافت تسهیلات تاکید کرد: از امروز ستاد بازسازی اماکن دامی در سه شهرستان آسیب دیده در دفاتر جهاد کشاورزی استقرار یافته است.

وی گفت: در این دفاتر نمایندگان تام‌الاختیار سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و بانک عامل با تجمیع در این مکان‌ها کلیه امور مربوط به تشکیل پرونده، تأئید مدارک و اجرای مراحل اداری را انجام  می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم متقاضیان به بانک‌های عامل برای اعطای وام 5 میلیون تومانی احداث دام و 3 میلیون تومان وام بلاعوض معرفی می‌شوند.

وی افزود: با ساز و کار ارائه شده، روستاییان اختیار دارند کار ساخت اماکن دامی را خود به عهده گرفته و یا بنیاد مسکن انجام دهد که این تنوع‌بخشی در تشویق و سهیم کردن خود روستاییان بسیار موثر است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول