اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد

اجرای طرح معلمان خیّر از سال‌جاری در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح معلمان خیر از سال‌جاری در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود.

اجرای طرح معلمان خیّر از سال‌جاری در کرمانشاه

جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، طرح معلمان خیّر با هدف تقویت پایه و بنیه علمی دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان در مناطق محروم استان از سال تحصیلی جدید با جدیت تمام پیگیری و اجرایی می‌شود.

امینی تصریح کرد: انجمن دبیران خیر در شهرستان گیلانغرب آغاز به کار کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید طرح دیگری در استان آغاز می‌شود‌، خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد نخبگان، استعدادهای نخبه استان از پایه اول ابتدایی شناسایی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به همراه 5 استان‌، خراسان‌رضوی، تهران، تبریز، اصفهان مدرسان خود را در راستای آموزش به تهران اعزام کرده است.

وی زمان اجرای این طرح را از سال تحصیلی 92-91 عنوان کرد.

امینی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی و گستردگی و تنوع فعالیت‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا وزارت آموزش و پرورش دستور‌العمل‌هایی را به عنوان " پروژه مهر" به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هماهنگ‌سازی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و سیاست‌های اجرایی سطوح مختلف، جلب همکاری‌های موثر نهادهای دولتی در امر بازگشایی مدارس و استفاده از خرد جمعی، تقسیم وظایف بین‌ بخشی و ایجاد تفکر سیستمی‌، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها و برخورد منطقی و مناسب با کمبود و محدودیت‌ها برخی از اهداف این طرح است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این راستا 5 کمیته تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه و تبلیغ و تایید صلاحیت تشکیل شد و براساس آن روز چهارشنبه 29 شهریور روز شکوفه نامگذاری و دانش‌آموزان پایه اول در این روز ساماندهی می‌شوند.

وی از برنامه‌های این روز به حضور مسئولان در مدارس‌، اهدا شاخه گل، برنامه‌های نشاط‌آور و...اشاره کرد.

امینی با بیان اینکه مدارس گروه شهید رجایی در شیفت صبح و مدارس گروه شهید باهنر در شیفت عصر فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: برنامه‌ریزی در خصوص نظارت بر حمل و نقل و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان انجام شده که به جد پیگیر آن هستیم.

وی افزود: افزایش 10 درصدی اعتبارات ایاب و ذهاب و تردد دانش‌آموزان روستایی مناطق محروم استان نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

امینی با اشاره به توسعه مدارس قرآنی تصریح کرد: 40 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جدید به مراکز قرآنی استان افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: 8 پروژه و فضای آموزشی جدید به تعداد 59 کلاس درس عادی به فضای آموزشی استان اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: 74 درصد از دانش‌آموزان استان در رشته تحصیلی نظری و 26 درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول