اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

استفاده از مضامین قرآنی توسط هنرمندان در هنر نمایش

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر استفاده هنرمندان از مضامین قرآنی توسط هنرمندان در آثار هنری به ویژه هنر نمایش تاکید کرد.

استفاده از مضامین قرآنی توسط هنرمندان در هنر نمایش

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین هژبری در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره هنرهای نمایشی دانش‌آموزان پسر استان‌های کشور در بجنورد گفت: استفاده از مفاهیم و پیام‌های زیبای قرآن در آثار هنری می‌تواند انسان را به حیات طیبه برساند.

وی با بیان اینکه هنر ابزار مهم و تأثیرگذاری در تعمیق و تسهیل آموزه‌های دینی و اخلاقی است تصریح کرد:‌ تأثیر یک تصویر از هزار کلمه بیشتر است و یک صفحه هنری گاهی می‌تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد.

وی همچنین تربیت و هنر را دو حلقه مفقوده برای رسیدن به کمال برشمرد و افزود: امروز بخش عمده‌ای از دغدغه‌های عمومی جامعه به مسائل فرهنگی و تربیتی معطوف شده است؛ لذا باید نیازهای عمومی جامعه احصاء و در قالب هنرهای نمایشی در جهت رفع آن‌ها تلاش شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری سی‌امین جشنواره هنرهای نمایشی دانش آموزان استان‌های کشور در بجنورد اظهار رضایت کرد و یادآور شد: کیفیت برگزاری این مسابقات قابل تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی هم در این آیین نقش و جایگاه هنر در جوامع امروزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دانش آموزان هنرمند با استفاده از این ظرفیت می‌توانند سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام نقاط دنیا باشند.

محمد وحیدی نگاه مقام معظم رهبری به هنر را مهم‌ترین و کامل‌ترین نگاه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ماندگاری خود را مرهون هنرمندان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سرشار از استعداد هستند خاطر نشان کرد : باید با ایجاد زمینه‌های لازم این استعدادها  به شایستگی شکوفا شوند که در این زمینه آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وحیدی ضرورت توجه به هنرهای دانش آموزی را هم برشمرد و افزود: توجه به آموزش‌های علمی و تخصصی هنرهای نمایشی به ویژه در حوزه دانش آموزی از نیازهای نسل حاضر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی همچنین از حسن نظر وزارت آموزش و پرورش برای سپردن میزبانی این جشنواره به خراسان‌شمالی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در خارج از اردوگاه‌ها می‌تواند به شکوفایی بیش از پیش

استعداد‌های دانش‌آموزان بیانجامد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول