اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

20 شهریور آغاز توزیع کتاب‌های مقطع ابتدایی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 95 درصد کتب درسی دانش‌آموزان به استان رسیده است و از 20 شهریورماه کتب ابتدایی در مدارس توزیع می‌شود.

20 شهریور آغاز توزیع کتاب‌های مقطع ابتدایی در خراسان‌رضوی

محمدتقی فخریان صبح امروز و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: مهرماه امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت‌تر است چرا که نخستین مهرماهی است که قرار است مفاد سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: همکاران آموزش و پرورش ما در استان خراسان‌رضوی با چهار اصل توکل به خدا، اخلاص، شجاعت و حرکت هوشمندانه سعی دارند تا مسائل تربیتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را با دقت تمام اجرایی کنند.

فخریان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرایی شدن نظام 3-3-6 در استان گفت: اعضای آموزش و پرورش با شورای عالی فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قریب 20 ساعت جلساتی را داشتند تا نظام 3-3-6 را در استان به خوبی اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن نظام 3-3-6 در خراسان‌رضوی 3 هزار و 795 کلاس آماده شده است و در بخش‌های نوسازی، ادغام، مرمت و ساماندهی نیروی انسانی اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در خراسان‌رضوی 47 منطقه آموزش و پرورش و یک اداره آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد و در سال تحصیلی 92-91 تاکنون 966 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند.

فخریان تاکید کرد: 63 هزار بازدید از سال گذشته تاکنون از ادارات آموزش و پرورش داشته‌ایم که سبب ارتقای نظام آموزشی شد مثلاً در بخش آموزش بیش از 5.12 درصد رشد قبولی در مقطع متوسطه به وجود آمده که در طول 30 ساله انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به برترین‌های دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی افزود: دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در المپیادهای کشوری و جهانی، قرائت‌های اول قرآنی و نهج‌البلاغه موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ارتباط با توزیع کتاب‌ها در استان اظهار کرد: 95 درصد کتب درسی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به استان رسیده و به مناطق مختلف استان ارسال شده که از 20 شهریورماه کتب ابتدایی در مدارس و کتب راهنمایی و متوسطه از اوایل شهریور در لوازم التحریرها در حال توزیع است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول