اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور خارجه خبر داد

درآمدزایی 6 برابر هزینه‌های اجلاس غیر متعهدها برای ایران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه در امور پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور از درآمدزایی شش برابر هزینه‌های اجلاس جنبش غیر متعهدها برای ایران خبر داد.

درآمدزایی 6 برابر هزینه‌های اجلاس غیر متعهدها برای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قشقاوی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها اظهار کرد: در این اجلاس تلاش‌های بسیاری برای عدم حضور کشورها در ایران شده بود، و در این راستا به دنبال نشان دادن خلل و ناامنی در ایران بودند، اما موفق نشدند.

وی افزود: در این اجلاس 63 وزیر امور خارجه از کشورهای مختلف به تهران سفر کردند که با سطح سازمان ملل مطابقت می‌کرد و جایگاه بالایی در جهان داشت.

معاون وزیر خارجه در امور پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به حضور 138 کشور در اجلاس شانزدهم، ابراز داشت: در این اجلاس 120 کشور عضو اصلی غیر متعهدها و مابقی عضو ناظر اجلاس بودند.

وی بیان داشت: در اجلاس شانزدهم 143 سخنرانی ارائه شد و اسناد نهایی که دارای 700 بند بود، همه به تصویب رسید به طوری که کسی به احترام ایران اعتراضی به مصوبات نداشت.

قشقاوی با اشاره به اینکه برخی هزینه اجلاس را بالا دانسته بودند، افزود: هر کشوری که میزبانی اجلاس بزرگی را بر عهده داشته باشد، هزینه‌هایی را متحمل می‌شود هرچند که ما با کم‌ترین هزینه مناسب‌ترین بهره‌برداری را داشتیم.

به گفته وی، در این اجلاس با توجه به هزینه‌هایی که صورت گرفت، درآمدزایی به میزان شش برابر هزینه‌ها حاصل شد.

معاون وزیر خارجه در امور پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه کشورهای بزرگ و قدرتمند همواره تأثیرگذاری بالایی دارند، گفت: با توجه به فرهنگ بالا، موقعیت برتر، و قدرت نظامی بالا، این کشورها از تصمیمات بالا و ارزشمندی نیز برخوردارند.

وی با اشاره به مولفه‌های مادی و معنوی کشورهای قدرتمند خاطرنشان کرد: کشور ایران همه مولفه‌های مادی و معنوی کشورهای قدرتمند را داراست و به عنوان قدرت استراتژیک مطرح است و کمبودی ندارد.

قشقاوی با بیان اینکه ما چشم‌داشتی به خاک هیچ کشوری نداریم، افزود: ما به تمامیت ارضی کشورها اهمیت می‌دهیم و در جنگ تحمیلی نیز نشان دادیم که یک وجب از خاک کشورها را نخواسته و وجبی از خاک کشورمان را به دست ایادی استکبار نمی‌دهیم.

وی مقام معظم رهبری را عامل برتری ایران از سایر کشورها دانست و گفت: ما امروز با اقتدا به رهبری معظم انقلاب، از میهن خود دفاع کرده و از وجب به وجب خاک کشورمان حفاظت می‌کنیم.

قشقاوی دانش بالا و تکنولوژی را از مولفه‌های قدرت برشمرد و افزود: نقطه اوج دانش بالا، دانش هسته‌ای است که امروز جوانان کشور ما به این علم دست یافته و البته تسلط به همین دانش تهدیدها را علیه ما تشدید کرده ولی بر ما اثری ندارد.

وی با بیان اینکه در ایام برگزاری اجلاس 2 میلیون مسافر به همدان سفر کردند، گفت: تأثیرات اجلاس در همه کشور بروز داشت و توانست درآمدزایی خوبی را در کشور ایجاد کند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه ایران تا سه سال آینده مدیریت جنبش غیر متعهدها را دارد، اظهار کرد: ایران تا سه سال مدیریت مستقیم و سپس سه سال به صورت غیر مستقیم بر غیر متعهدها مدیریت دارد که پس از آن نیز کشور دوست ونزوئلا رئیس اجلاس است که همین فرصت مناسبی برای کشور ماست.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول