اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بافت

آشنایی با ترور دانشمندان هسته‌ای از دستاوردهای غیرمتعهدهاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بافت گفت: آشنایی شرکت کنندگان در اجلاس غیرمتعهدها با نحوه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران با نمایش خودروهای آسیب‌دیده و حضور فرزندان این شهیدان از دستاوردهای این اجلاس است.

آشنایی با ترور دانشمندان هسته‌ای از دستاوردهای غیرمتعهدهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام محسن سنجری ظهر امروز در جمع نمازگزاران بافت اظهار داشت: رسول اسلام (ص) فرمودند "زرنگ‌ترین مردم کسی است که حساب نفس خودش را داشته باشد و کارهای ناتمامش را برای بعد از مرگش نگذارد و احمق‌ترین مردم کسی است که از هوای نفس پیروی کند".

سنجری با نکوهش مهریه سنگین خاطر نشان کرد: خوشبختی واقعی تعداد سکه‌های مهریه نیست، اگر این چنین بود مهریه فاطمه زهرا (س) این چنین باید بود و مهریه عندالمطالبه است و اگر مرد حتی قصد پرداخت آن را نداشته باشد، عقد باطل است.

خطیب جمعه بافت همگان را توصیه به آسان گرفتن در امر ازدواج کرد و افزود: روزی را خداوند می‌رساند و با ازدواج خداوند به زندگی برکت می‌دهد.

وی بیان داشت: امام صادق (ع) در پاسخ به پرسش"چرا موفق هستید" که یکی از مردم سئوال کرد، فرمودند "به چهار دلیل موفق هستم، اول اینکه فهمیدم روزی من دست خداست پس جرس نزدم، دوم اینکه مرگ حق است، پس برای مرگ آماده شدم، سوم اینکه کارم را به کسی واگذار نکردم و خودم انجام دادم و چهارم اینکه فهمیدم عاقبت هر دوستی جدایی است، پس با خداوند دوست شدم که جدایی در این دوستی نیست".

سنجری با گرامیداشت قیام 17 شهریور و 19 شهریور ماه سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی افزود: ایشان چند سالی را در بافت تبعید بودند و چه خوب است که یادمانی را برای این بزرگوار در شهرستان بافت برگزار کنیم.

وی با گرامیداشت شهادت آیت‌الله مدنی ابراز داشت: 21 شهریور مصادف با حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا در 11 سپتامبر است که خودشان این حمله را تدارک دیدند تا به اسم مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کنند.

سنجری با اشاره به اجلاس غیرمتعهدها عنوان کرد: این کشورها هیچ تعهدی نسبت به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی ندارند و جلسه قبلی آن‌ها در مصر بود که پس از آن ریاست را به جمهوری اسلامی واگذار کردند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس غیرمتعهدها گفت: بیانات رهبری مهم‌ترین نکته برجسته این جلسه بود و رهبری معظم انقلاب در این نشست فرمودند "انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس" و ایشان استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام دانستند.

امام جمعه موقت بافت با اشاره به دستاوردهای اجلاس غیر متعهدها عنوان کرد: ایران به مدت دو هفته به عنوان کانون اخبار جهان قرار داشت.

سنجری اذعان داشت: نشست تهران فریاد صهیونیست‌ها را بلند کرد و آن‌ها بیشتر افرادی که شرکت کرده بودند را تهدید کرده و احمق خوانده بودند.

وی افزود: جایگاه بین‌المللی ایران با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران و سفیران 120 کشور جهان و دبیر کل سازمان ملل متحد در اجلاس تثبیت شد و تبلیغات منزوی بودن ایران جواب نداد.

سنجری با اشاره به اینکه هر 11 بند مصوبات جمهوری اسلامی در این اجلاس تصویب شد، ‌ابراز داشت: ورود رئیس‌جمهور مصر به کشورمان بعد از 30 سال در اجلاس غیر متعهدها رقم خورد.

وی تصریح کرد: آشنایی شرکت کنندگان در اجلاس غیر متعهدها با نحوه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران با نمایش خودروهای آسیب‌دیده و حضور فرزندان این شهیدان عزیز از جمله آرمیتا رضایی و فرزند شهید احمدی‌روشن از دیگر دستاوردهای این اجلاس است.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول