اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری:

سران غیرمتعهد یکپارچه گوش شدند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: در زمان سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران هیچ فردی از هیئت‌های حاضر سالن را ترک نکرد.

سران غیرمتعهد یکپارچه گوش شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: سخنان معظم‌له در کنفرانس کشورهای غیرمتعهد در تهران حمله مستقیمی به آمریکا و اسرائیل بود و این امر نشان داد که بیش از دو‌سوم کشورهای جهان از موضع ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی خوشحال هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از مواضع و سخنان این کنفرانس به شدت رنج می‌برد و پس از این اجلاس با اظهار ناخرسندی فریاد سر داد که 120 کشور این سخنان را کامل گوش دادند و هیچ کدام به حمایت از اسرائیل سالن را ترک نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: این کنفرانس هر سه سال یک‌بار در کمال یک‌نواختی برگزار می‌شد و اگر امسال نیز به جای ایران هر کشور دیگری این کنفرانس را برگزار می‌کرد نه کشورهای استکباری جنجال به راه می‌انداختند و نه حتی اخبار کنفرانس غیرمتعهدها این‌قدر مهم تلقی می‌شد.

ایمانی تصریح کرد: کنفرانس تهران آن‌قدر تاثیرگذار بود که مدت‌ها قبل و بعد از آن در رسانه‌های دنیا به عنوان خبر دسته اول مورد بحث قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این تبلیغات بر ضد کنفرانس به دست خود دشمن وسیله‌ای را فراهم آورد که انزوای آمریکا و اسرائیل در سطح دنیا بیشتر آشکار شود.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: محتوای اجلاس یعنی سخنرانی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مانند تیرهایی بود که به قلب آمریکا و رژیم صهیونیستی شلیک شد.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌کنندگان بعد از پایان سخنان مقام معظم رهبری بر پای ایستادند و از سخنان ایشان تشکر کردند.

در همین زمینه ایمانی از تلاش آمریکا و اسرائیل برای حضور نیافتن دبیرکل سازمان ملل در تهران سخن گفت و افزود: «بان کی مون» حتی با خانواده شهدای هسته‌ای نیز دیدار کرد.

وی در بیان دستاوردهای بلند‌مدت کنفرانس کشورهای غیرمتعهد نیز گفت: تمام خواسته‌های ایران در 11 بند قطعنامه این کنفرانس گنجانده شد و ایران از فرصت حضور 120 کشور برای مذاکرات اقتصادی بهره بسیاری برد.

وی با ذکر یک خاطره در مورد شکوه معنوی رهبر معظم انقلاب به سخنان خود ادامه داد و اظهار داشت: نخست‌وزیر پاکستان با وجود اینکه به او اجازه داده بودند با کفش به خدمت مقام معظم رهبری برسد کفش از پای خارج و تمام مسیر اتاق را با پای برهنه طی کرد تا در کنار ایشان بنشیند.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالروز شهادت حضرت امام جعفر‌صادق‌(ع) رئیس مکتب و بنیانگذار فقه شیعه در هفته جاری، بر نقش بی‌بدیل آن امام همام در حفظ معارف ناب اسلامی در دوران تحریف و انحراف خلفا تاکید کرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول