اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها نمایش اقتدار ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گلپایگان گفت: با وجود اینکه رسانه‌های غربی برای حضور نمایندگان کشورهای غیر متعهد جوسازی‌های زیادی کرده بودند اما برگزاری اجلاس سران غیر متعهد نمایش اقتدار و شکوه ملت ایران بود.

برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها نمایش اقتدار ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام مصطفی شیخ‌علی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته گلپایگان که در مسجد جامع برگزارشده بود، اظهار کرد: 17 شهریورماه یادآور خاطرات تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید همواره یاد و خاطره شهدای 17 شهریور در ذهنمان زنده و جاوید باقی بماند.

وی گفت: در روز 17 شهریورماه سال 1357 د‌ژخیمان رژیم پهلوی بسیاری از هم‌وطنان ما را در میدان ژاله به خاک و خون کشیدند و ظلمی تاریخی و جهانی را مرتکب شدند.

خطیب جمعه گلپایگان یادآور شد: از تعداد شهدای 17 شهریور آمار دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود در این روز بیش از 4 هزار نفر از هم‌وطنانمان به خاطر عدالت‌خواهی به شهادت رسیدند.

وی در ادامه به تفاوت اساسی قیام 17 شهریور و قیام 15 خرداد اشاره کرد و افزود: در روز 15 خرداد امام (ره) را تبعید کردند و ارتباط رهبر با ملت قطع شد، اما در روز 17 شهریور حضرت امام (ره) در کشور حضور داشتند و ارتباط امام به واسطه انقلابیون منسجم بود و امام راحل با پیام‌های انقلابی و حکیمانه انقلاب را رهبری می‌کردند.

شیخ‌علی با بیان اینکه نباید یاد و خاطره شهدای 17 شهریور فراموش شود، تصریح کرد: باید والدین خاطرات روزهای انقلاب را برای جوانان بازگو کنند، چرا که احیای نام شهدا امتداد راه آنها است.

وی هم‌چنین به برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اشاره و بیان کرد: این اجلاس برای کشور ما نقطه عطفی در این مقطع حساس کنونی بود.

امام جمعه موقت گلپایگان اظهار کرد: اجلاس سران غیر متعهدها بیش از نیم قرن است که هر سه سال یک‌ بار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران امسال میزبان این دوره از اجلاس بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه رسانه‌های غربی برای حضور نمایندگان کشورهای غیر متعهد جوسازی‌های زیادی کرده بودند و می‌خواستند چهره ایران را در دنیا مخدوش کنند، اما به لطف الهی این اجلاس در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.

شیخ‌علی بیان کرد: برگزاری اجلاس سران غیر متعهد نمایش اقتدار و شکوه ملت ایران بود و پدیده‌ای اثرگذار و مورد توجه برای همه ملت‌های دنیا به شمار می‌آید و این رویداد بزرگ را به ساحت رهبر معظم انقلاب تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه به 25 شوال و شهادت امام ششم شیعیان امام جعفرصادق (ع) اشاره کرد و گفت: افتخار ما مسلمانان به این است که مذهبشان جعفری و مکتبشان مکتب امام صادق (ع) است و این نعمتی بزرگ برای شیعه محسوب می‌شود.

خطیب جمعه گلپایگان تاکید کرد: باید تمام مساجد و هیئت مذهبی شهرستان برای عزاداری روز 25 شوال سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مهیا شوند و با نصب پرچم‌های سیاه و عزاداری به سوگ امام ششم شیعیان بنشینند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول