اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

اجلاس غیر متعهدها فصل نوینی برای مدیریت عدالت محور جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: اجلاس غیر متعهدها می‌تواند فصل نوینی برای این جنبش و مدیریت عدالت محور جهانی باشد.

اجلاس غیر متعهدها فصل نوینی برای مدیریت عدالت محور جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌ نماز جمعه این هفته در بوشهر به اجلاس موفقیت آمیز جنبش غیر متعهدها اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیر متعهدها اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی جهان و شکست سخت جهان سطله را به همراه داشت.

وی افزود: جهان سلطه از همان اول انقلاب تا کنون قصد تخریب سیاست ایران اسلامی را داشته و هدف آنان این بوده که ایران را در فضای سیاسی جهان محدود کنند و بعد به قصد پلید خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، دست یابند.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: اما تا کنون تمامی اهداف پلید جهان سلطه با اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری به شکست تبدیل شده و ایران اسلامی مقتدرانه در سیاست بین‌المللی پیش می‌رود و جهان سلطه روز افزون تضعیف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: اجلاس غیر متعهدها می‌تواند فصل نوینی برای این جنبش و مدیریت عدالت محور جهانی باشد.

وی گفت: جنبش غیر متعهدها برای رساندن فریاد کشورهای مستقل به جهان تاسیس شده است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: میزبانی و ریاست جمهوری اسلامی ایران با نگاهی که مقام معظم رهبری ارائه کردند، می‌تواند فراز تاریخی برای سیاست جهان و جنبش غیر متعهدها رقم بزند و نقش مهمی در سیاست بین‌المللی ایفا کند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به سالروز مبارزه با بی‌سوادی از تمامی مسئولان تلاشگر در این عرصه تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت: اسلام تنها دینی است که همواره به تربیت، علم و دانش تاکیدات بسیاری داشته است و ایران اسلامی توانسته در این عرصه نقش به سزایی داشته باشد و بی‌سوادی را در سطح جامعه ریشه‌کن کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: از تمامی دستگاه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی تقاضا دارم با نگاه دانش‌بنیان و ولایی زندگی آن حضرت و تاثیر ایشان در اسلام و جهان را به جامعه جهانی معرفی کنند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: یکی از اوصاف مهم انسان با ایمان اخلاق مداری است و یکی از فضائل اخلاقی اجتماعی انسان با ایمان دارا بودن روح بخشش مردمی است.

صفایی‌بوشهری افزود: انسان با ایمان انسانی است که در عرصه اجتماع دارای روح و رویه گذشت و بخشش از خطاهای دیگران باشد.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول