اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

اجلاس غیرمتعهدها در تهران یک پیروزی دیپلماسی برای ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به اینکه برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس غیرمتعهدها جایگاه دیپلماسی ایران در جهان را افزایش داد گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد یک پیروزی دیپلماسی برای ایران به شمار می‌آید.

اجلاس غیرمتعهدها در تهران یک پیروزی دیپلماسی برای ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: برگزاری این اجلاس یک جنگ دیپلماسی بود که خوشبختانه ایران اسلامی موفق شد این جنگ را با پیروزی به پایان برساند.

وی تصریح کرد دشمن با تبلیغات فراوان و ناامن جلوه دادن ایران سعی داشت مانع از برگزاری اجلاس در تهران شود اما دیدیم این نشست با کیفیت هر چه بهتر از نشست‌های قبلی در تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه رهنمودهای حکیمانه رهبری در عرصه داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار است تصریح کرد: نظام ایران یک نظام الهی در برابر نظام سلطه و استکبار است که بر مبنای عدالت، کرامت و تقوا در مقابل نظام پادشاهی، جباران و زورگویان ایستاده است.

وی به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در اجلاس سران غیرمتعهدها که روند حرکت اعضای این اجلاس را برای رسیدن به استقلال و رهایی از نظام سلطه ترسیم کردند اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان با صراحت، شجاعت و روشنگری در مقابل 120 کشور، عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان خاطر نشان ساخت: بیانیه این اجلاس نه محور بسیار مهم داشت که هر محور منشوری برای کشور، جهان اسلام و مسئولین به شمار می‌رود.

دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجلس خبرگان وام‌دار خون شهدا، مردم و امام راحل است گفت: بیانیه پایانی مجلس خبرگان رهبری منشوری راهگشا برای جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در تفکر جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی جایگاه مجلس خبرگان رهبری و ولایت فقیه بالا و والا است که این موضوع ریشه در آیات الهی قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) دارد گفت: مجلس خبرگان عالی‌ترین مرجع در تعیین رهبری است.

وی با اشاره به نشست دو روز گذشته مجلس خبرگان رهبری و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مجلس خبرگان از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس غیر متعهدها از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان به دلیل اثرگذاری این اجلاس در جهان قدردانی کرد.

امام جمعه اراک در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق(ع) رئیس مکتب شیعه است که نقش معنوی این بزرگوار در دنیای امروز نیز باقی است.

وی با بیان اینکه امروز امام صادق چراغ راه زندگی است تصریح کرد: همه باید یکپارچه در مراسم عزاداری امام صادق(ع) شرکت کنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گفت: حوزه و دانشگاه دو سرمایه بسیار بزرگ نظام اسلامی هستند چرا که بخش اعظمی از جوانان در دانشگاه و حوزه علمیه تحصیل می‌کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب باید هم در بعد علمی و هم در بعد تربیتی، اخلاقی و ایمانی بکوشند، رشد علمی به تنهایی ارزش نخواهد داشت معلمان و اولیا باید همانطور که به رشد علمی فرزندان خود توجه می‌کنند رشد تربیتی آنان را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه قیام خونین 17 شهریور سقوط و از بین رفتن رژیم پهلوی را قطعی کرد ادامه داد: نقش این روز در تاریخ که پس از آن با درایت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید جاودان خواهد ماند.

گفتنی است اشاره به واقعه 17 شهریور از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول