اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل:

اردبیل توان صادرات سنگ‌های قیمتی و کلکسیونی را دارد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل از توانمندی استخراج، فرآوری و صادرات سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و کلکسیونی برخوردار است.

اردبیل توان صادرات سنگ‌های قیمتی و کلکسیونی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 350 نوع سنگ با ارزش، قیمتی و کلکسیونی به مدت هشت روز به معرض دید عموم گذاشته شده است تا علاقمندان بتوانند از آن بازدید کنند.

وی با اشاره به توانمندی عبدالحسین بدایتی هنرمند خوش‌ ذوق استان اردبیل در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی و تزئینی و دارنده مهر اصالت جهانی تصریح کرد: ‌این نمایشگاه به همت این هنرمند برپا شده که امیدواریم همچنان سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با اولویت سنگ‌های فیروزه‌ای، یاقوت و عقیق در اولویت فرآوری و استفاده در حوزه‌های تزئینی و نگینی قرار بگیرد.

دباغ‌عبداللهی با یادآوری اینکه می‌توان با تکیه بر این منابع ارزشمند به صادرات مفید و سودآوری دست زده و بیشتر از نفت برای کشورمان درآمدزایی داشت، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک به همت کانون گوهرشناسی کشور دوره عالی گوهرشناسی را نیز در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

این مسئول اضافه کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا هنرمندان بیشتر و بهتر با فضای کار آشنا شده و همین که مردم با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: البته در این زمینه دوره‌های آموزشی نیز به همت مرکز صنایع دستی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل شده که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان روبه‌رو شده است.

به گزارش فارس، معاون صنایع دستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به رویداد نمایشگاه صنایع دستی در اردبیل اشاره کرد و گفت: ‌این نمایشگاه با شایستگی در شوراسنتر اردبیل برگزار شد و ما سعی داریم در سال‌های آینده با رفع برخی از نقاط ضعف توانمندتر از سایر مناطق این نمایشگاه را با جاذبه‌های متنوع پررونق برگزار کنیم.

دباغ‌عبداللهی حضور گسترده مردم در این نمایشگاه را یادآور شد و افزود: صنایع دستی امروز یک توانمندی منحصر به فردی است که می‌تواند به تقویت تولید ملی، حقیقت یافتن اقتصاد مقاومتی و همچنین اشتغال و کارآفرینی مولد کمک کند.

وی حمایت همه‌جانبه از هنرمندان به ویژه حل بیمه شاغلان صنایع دستی را یادآور شد و تصریح کرد: ما با کمترین مشکلات در این زمینه قادر هستیم بهترین توانمندی‌ها را در معرض دید و نمایش بگذاریم.

سومین نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و کلکسیونی اردبیل از امروز تا 21 شهریور ماه در محل نگارخانه خطایی اردبیل برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول