اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

10 میلیارد تومان صادرات صنایع دستی از اردبیل انجام شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان صادرات صنایع دستی از استان اردبیل انجام شده است.

10 میلیارد تومان صادرات صنایع دستی از اردبیل انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در نشست با برگزار‌کنندگان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: بیشترین این محصولات مربوط به ورنی،‌ گلیم، جاجیم و همچنین محصولات بافتنی بوده است که به صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم از طریق این استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستند، خاطرنشان کرد:‌ هر چند در استان اردبیل بیش از 90 هزار نفر در هنر – صنعت صنایع دستی مستقیم و غیر‌مستقیم مشغول فعالیت هستند اما در شهرهای نمین، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی تولید صنایع دستی نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برگزاری مناسب نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این نمایشگاه در قالب 170 غرفه هنرمندان و صنعتگران 28 استان کشور تولیدات خود را به نمایش گذاشتند و استقبال نیز در حد مطلوبی بوده است.

ندایی گفت:‌ علاوه بر عرضه و فروش محصولات متنوع صنایع دستی در این نمایشگاه شاهد انعقاد قرارد‌ادهای کوتاه مدت و میان ‌مدت از سوی تولید‌کنندگان این عرصه بودیم که تلاش می‌کردند تولیدات خود را به خریداران عمده و فروشندگان سراسر کشور عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: با عنایت استاندار اردبیل مشکل صادرات صنایع دستی از گمرک استان اردبیل برطرف شده به طوری که با بکار‌گیری ارزیاب در گمرک از این به بعد شاهد صادرات تمام محصولات صنایع دستی استان از گمرک اردبیل به سایر مناطق خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت:‌ با حل این مشکل دغدغه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان نیز برطرف شده و ما به صورت حقیقی آمار و ارقام خودمان را با دریافت اطلاعات از گمرک اردبیل به اطلاع رسانده و ارزیابی نهایی را نیز انجام می‌دهیم.

ندایی همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامک کوتاه معاونت صنایع دستی استان برای اطلاع‌رسانی به تمام صنعتگران وهنرمندان خبر داد و افزود: ما ضمن صدور کارت شناسایی برای این افراد سعی کردیم در قالب سامانه پیام کوتاه اطلاع‌رسانی را به فعالان این حوزه داشته باشیم تا آنها به سرعت در جریان برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های حمایتی به صورت ملی و استانی قرار گیرند.

وی ادامه داد:‌علاوه بر گلیم، جاجیم و ورنی از استان اردبیل محصولات چرم، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نیز به سایر کشورها صادر می‌شود که این عرصه خود زمینه اشتغال مولد و بهترین فرصت برای تولید داخلی در سال حمایت از تولیدات داخلی و کار و سرمایه ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اولین بار در حوزه صنایع دستی سعی کردیم بیمه شاغلان این حوزه و هنرمندان ارزشمند را برطرف کنیم چرا که هم اکنون اکثر فعالان این حوزه از بیمه درمانی و حمایتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول