اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان در زمینه صادرات 28 درصد پیش‌تر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌‌وبلوچستان گفت: استان سیستان‌وبلوچستان در زمینه صادرات کالا بیش از 28 درصد از برنامه هدف‌گذاری شده، پیش‌تر است.

سیستان‌وبلوچستان در زمینه صادرات 28 درصد پیش‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار پیش از ظهر امروز طی نشستی در این سازمان اظهار داشت: صادرات برای سال 90، 259 میلیون و 920 هزار ریال هدف‌گذاری شده بود که استان از این برنامه بیش از 28 درصد پیشی گرفته است.

وی افزود: کل صادرات سال 90 به بیش از 319 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال 89 رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌‌وبلوچستان ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارسالی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی چهار ماه نخست امسال، صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 93 درصد رشد داشته است.

میرشکار اضافه کرد: کل صادرات طی 3 هزار و 421 فقره اظهارنامه به وزن 453 هزار و 424 تن و ارزش 154 میلیون و 970 هزار و 921 دلار رسیده است.

وی گفت: عمده اقلام صادراتی از استان آهن قراضه، مصالح ساختمانی (سیمان، گچ، شن و ماسه)، قیر، تخم و محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی است.

* 40 درصد گزارشات ناظران منجر به کشف تخلف می‌شود

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: 40 درصد گزارشات دریافتی از ناظران افتخاری منجر به کشف تخلفات می‌شود.

محمدرفیع سلطان‌زاده افزود: از ابتدای آغاز به‌کار ناظران افتخاری بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر جذب و به همکاری با سازمان در بحث نظارت غیرمحسوس از واحدهای اقتصادی، صنفی مشغول بوده‌اند.

وی بیان داشت: براساس فعالیت هم‌اکنون تعداد 305 نفر ناظر افتخاری به صورت فعال همکاری که به صورت میانگین هزار و 500 گزارش به ستادهای خبری این سازمان در مرکز استان و شهرستان‌ها ارسال می‌کنند که پس از بررسی‌های لازم توسط بازرسان منجر به کشف 40 درصدی تخلف شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: بیشتر گزارشات ناظران در مورد تخلفاتی از جمله گرانفروشی، عدم درج قیمت و به ترتیب در گروه‌های کالایی از جمله گوشت، مرغ، لبنیات، تره‌بار، روغن و پوشاک است.

سلطان‌زاده در زمینه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: در سال 89 قانون تشکیل انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به سازمان بازرگانی سابق ابلاغ که هم‌اکنون این انجمن در تمامی شهرستان‌ها بجز سرباز تشکیل و مشغول به فعالیت می‌باشد و انجمن استانی نیز تشکیل و در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: این سازمان آمادگی همکاری و جذب ناظران افتخاری را برابر دستورالعمل‌های ابلاغی دارد و افرادی که تمایل به همکاری با این مجموعه در راستای نظارت غیرمحسوس بر بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با هدف ایجاد امنیت اقتصادی و تنظیم بازار را دارند می‌توانند به ستاد خبری این سازمان واقع در خیابان دانشگاه جنب پمپ بنزین و در شهرستان‌ها به ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول